- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Analiza i ocena strategii
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 h: 30h + 30h przygotowanie się do zajęć i opracowanie projektu strategii przedsiębiorstwa
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2 ECTS: 30 h warsztatów projektowych
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 30 przygotowanie studenta do zajęć i opracowanie projektu
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wszystkie przedmioty modułu Zarządzanie
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa zjawisk, trendów, procesów w otoczeniu organizacji i jej wnętrzu decydujących o sformułowaniu i wdrożeniu skutecznych strategii.
Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania strategicznego, a przede wszystkim oceny ich użyteczności w procesach formułowania strategii.
- Treści kształcenia:
- 1. Wprowadzenie organizacyjne i teoretyczne
2. Wybór przedsiębiorstwa do analizy i oceny jego strategii
3. Ocena uwarunkowań przedsiębiorstwa do działania w makrootoczeniu
4. Ocena uwarunkowań przedsiębiorstwa do działania w otoczeniu konkurencyjnym
5. Wyznaczenie pozycji strategicznej przedsiębiorstwa w sektorze i określenie możliwości jej zmiany
6. Formy współpracy przedsiębiorstwa w sektorze: alianse, kooperen-cja, partnerstwo, współpraca w klastrach
7. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa:
• struktura portfela produktowego,
• segmentacja rynkowa,
• logistyka zaopatrzenia i sprzedaży,
• pomiar kapitału intelektualnego, analiza i ocena metod zarządzania ludźmi.
8. Sformułowanie strategii ogólnej przedsiębiorstwa
9. Sformułowanie strategii funkcjonalnych przedsiębiorstwa:
• produktowo-rynkowej,
• zarządzania ludźmi i innymi zasobami niematerialnymi,
• inwestycyjno-finansowej.
10. Ocena wykonalności strategii: warunki zewnętrzne i wewnętrzne
11. Kierunki zmian organizacji w perspektywie 3-5 lat
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: obecność na zajęciach potwierdzona listą obecności.
Studenci pracują na zajęciach nad przygotowaniem projektu strategii dla wybranego przedsiębiorstwa.
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych zajęciach. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna, argumentacja i uzasadnienie przyjętego rozwiązania oraz terminowość wykonania prac.
Ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt na osobę.
Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt na osobę.
Do zaliczenia wymagane jest oddanie projektu z wszystkimi ćwicze-niami (analizami). Student, który zebrał ponad 50% możliwych pun-ków, co daje ocenę >=3.
Ocena sumaryczna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia i ocena za projekt końcowy.
Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa i uzupełniająca: podana w sylabusach ze specjalności
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się