- Nazwa przedmiotu:
- Diagnoza kultury organizacyjnej
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Danuta Rojek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 25h (1 ECTS): 15 h (ćwiczenia)+ 1h (konsultacje) + 8 x 0,5h (przygo-towanie do ćwiczeń) + 5h (studia literaturowe)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 16 h = 0,6 ECTS: 15 h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 19 h = 0,8 ECTS: 15h (ćwiczenia) + 8x0,5h (przygotowanie do ćwiczeń)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy zarządzania
- Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- • Nauczenie studentów diagnozowania, oceny, kształtowania i moni-torowania kultury organizacyjnej, przy uwzględnieniu różnorodno-ści kulturowej.
• Nauczenie studentów wykorzystywania posiadanej wiedzy do roz-wiązywania złożonych i nietypowych problemów kulturowych, w warunkach niepewności i ryzyka.
• Kształtowanie postaw i umiejętności przeciwdziałania zjawiskom patologicznym w organizacji.
- Treści kształcenia:
- • Wpływ kultury narodowej na cechy kultury organizacyjnej.
• Kultura organizacyjna a model biznesu.
• Funkcje kultury organizacyjnej: wewnętrzna i zewnętrzna.
• Uwarunkowania spójności kultury organizacyjnej i strategii przedsiębiorstwa.
• Zmiana kultury, obszary i kierunki zmian.
• Role i zadania menedżerów w procesie zmiany kultury.
• Działania doskonalące kulturę organizacyjną, uwzględniające wykorzystanie różnorodności kulturowej.
• Patologie w organizacji.
- Metody oceny:
- • Ocena formatywna: oceniana jest poprawność wykonania poszcze-gólnych ćwiczeń tematycznych w ramach pracy zespołowej (roz-wiązywania zadań i problemów, oceny studiów przypadków, pre-zentacji wyników i ocen) oraz udział w debacie na zajęciach.
• Ocena sumatywna: oceniana jest terminowość wykonania ćwiczeń, zaliczenie wszystkich ćwiczeń tematycznych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym. Ocena łączna w zakresie 2-5; do za-liczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie co najmniej oceny 3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
• K.S. Cameron, R.E. Quinn, Kultura organizacyjna – diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Wolters Kluwer S.A., Warszawa 2015.
• E. Masłyk-Musiał, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza PWj, Warszawa 2014.
• Ł. Sułkowski, C. Sikorski, Metody zarządzania kulturą organi-zacyjną, Difin, Warszawa 2014.
Uzupełniająca:
• G. Hofstede, G.J. Hofstede, Kultury i organizacje. Zaprogra-mowanie umysłu, PWE, Warszawa 2007.
• G. Aniszewska (red.), Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007.
• L. Zbiegień-Maciąg, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się