- Nazwa przedmiotu:
- Autoprezentacja
- Koordynator przedmiotu:
- dr Elżbieta Supryn-Dulko
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A1_AUT
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Sumaryczne obciążenie pracą studenta 85
Udział w ćwiczeniach 30
Praca własna:
przygotowanie do zajęć 30
czytanie wskazanej literatury 25
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 pkt - 30 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3 punkty tj. udział w zajęciach - 30 godz. czytanie literatury- 25 godz., przygotowanie do przedmiotu - 25 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot rozwija umiejętności, takie jak zdolność do systematycznego i uporządkowanego myślenia, wyciągania wniosków, wystąpieniach publicznych, sile wewnętrznej i zewnętrznej oddziaływania
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Założeniem przedmiotu jest zwiększenie kompetencji studentów w zakresie budowania i rozwijania korzystnej autoprezentacji. Pozyskiwanie umiejętności rozpoznawania i łamania możliwych barier psychologicznych w alternatywnych sytuacjach zadaniowych. Przedmiot uczy rozwijania umiejętności podkreślania swoich walorów i unikania nadmiernego eksponowania niedoskonałości
- Treści kształcenia:
- 1. Wprowadzenie do zagadnień autoprezentacji, terminologia. 2 h
2. Sposoby zjednywania sobie ludzi. 2 h
3. Budowanie pozytywnego obrazu siebie, uwarunkowania. 2 h
4. Rola komunikacji nie - i werbalnej. 2 h
5. Inicjatywa i podtrzymywanie kontaktów . 2 h
6. Rozpoznawanie mowy ciała, przestrzeni, rola percepcji, odczytywanie gestów. 2 h
7.Kontrola stanów wewnętrznych - ocena wysyłanych i odbieranych sygnałów. 2 h
8. Metody osiągania sukcesu, wewnętrzna samokontrola. 2 h
9. Konstruowanie kart sukcesów i porażek prezentacji siebie. 2 h
10.Rola pierwszego wrażenia - zewnętrzny wygląd i werbalność. 2 h
11. Wystąpienia publiczne, pokonywanie tremy. 2h
12. Obrona własnych przekonań.2h
13. Zjednywanie rozmówcy. 2 h
14. Prezentowanie swoich opinii i postaw, opór przed "grupowym myśleniem"
15. Zagadnienia trudnych pytań. Podsumowanie zajęć. 2 h
- Metody oceny:
- Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Ocena za przedmiot
3,0 oddanie prac (przy 1/5) nieobecności
3,5 obecność na zajęciach. Oddanie większości prac
4,0 Obecność na wszystkich zajęciach, oddanie prac niekompletnych
4,5 obecność na wszystkich zajęciach i oddanie większości prac
5,0 obecność na wszystkich zajęciach i oddanie kompletu prac
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Jakubowska Krystyna, Supryn Elżbieta, Korzystna autoprezentacja, Oficyna Wydawnicza PW
2. Królik G. Autoprezentacja, Wydawnictwo Naukowe AE
Literatura uzupełniająca:
1. Niedzicki W. Sztuka prezentacje, Polex, Warszawa
- Witryna www przedmiotu:
- do uzupełnienia
- Uwagi:
- do uzupełnienia
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- Zna podstawową terminologię w zakresie autoprezentacji i potrafi ją zastosować w praktyce
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07
- Efekt W_02
- Ma podstawową wiedzę o zasadach prezentacji i sile zewnętrznej i wewnętrznej nagrody
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01 , K_W03
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09
- Efekt W_03
- Jest świadomy własnych ograniczeń jak i możliwości w kontekście skutecznej, korzystnej autoprezentacji.
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01 , K_W03
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Umie podejmować decyzje i organizować pracę w zespole
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
- Efekt U_02
- Ma zdolności adekwatnego oceniania wagi autorytetów i nacisku
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U08
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07
- Efekt U_03
- Ma przekonanie o własnych możliwościach
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10
- Efekt U_04
- Potrafi trafnie oceniać sytuację zewnętrzną
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U03
Powiązane efekty obszarowe:
P1A_U01, P1A_U02, P1A_U03, P1A_U05, P1A_U06, P1A_U07, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U08
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- jest świadomy poziomu rozwoju cech swojej dojrzałości psychicznej
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
- Efekt K_02
- Ma możliwość dbania o przestrzeń psychologiczną
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
- Efekt K_03
- Wykazuje zdolność do formułowania opinii w ważnych sprawach społecznych
Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach, oddanie projektów, skal i kwestionariuszy ankiet wypełnianych na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07