Nazwa przedmiotu:
Organizacja i technologia morskich przewozów kontenerowych
Koordynator przedmiotu:
mgr. inż. Maciej Brzozowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
TR.NMOB002
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godz., w tym: praca na wykładach: 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą: 28 godz., przygotowanie się do egzaminu: 11 godz., udział w egzaminie: 2 godz., konsultacje 1 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt ECTS (21 godz., w tym: praca na wykładach: 18 godz., udział w egzaminie: 2 godz., konsultacje 1 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji i technologii morskich przewozów kontenerowych przy uwzględnieniu procedur stosowanych w transporcie kontenerowym oraz zasad międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (współzależności między umową przewozu a kontraktem handlowym, umową ubezpieczenia i finansowaniem transakcji).
Treści kształcenia:
Rozwój morskich przewozów kontenerowych - historia i stan obecny. Rynek przewozów kontenerowych w Europie i na świecie. Charakterystyka terminali kontenerowych w polskich portach. Megatrendy na rynku przewozów kontenerowych. Terminologia stosowana w transporcie morskim. Funkcjonowanie rynku transportu kontenerowego. Organizacja i procedury morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych. Zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (formuły INCOTERMS oraz współzależność między umową przewozu a kontraktem handlowym, umowa ubezpieczenia i finansowanie transakcji). Umowa przewozu i jej znaczenie w realizacji przewozów morskich. Odpowiedzialność przewoźnika i właściciela towaru w transporcie morskim według reguł haskich, hasko-visbijskich oraz innych. Cargo claims. Awaria wspólna. Technologia obsługi w morskich terminalach kontenerowych. Infrastruktura terminali. Przykłady projektów organizacji przewozów kontenerowych w różnych relacjach. Przykłady wybranych technologii przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych.
Metody oceny:
Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Egzamin:
tak
Literatura:
1) Jacyna M. (red.): "System logistyczny Polski. Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu". Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:
Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych I, II na rok akademicki 2016/2017. O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynku transportowego oraz megatrendy na nim obowiązujące
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W05, InzA_W05
Efekt W02
zna zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W10, Tr2A_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08, InzA_W03, T2A_W07, InzA_W02
Efekt W03
posiada podstawową wiedzę dotyczącą technologii obsługi w morskich terminalach kontenerowych oraz ich infrastrukturę i typy środków obsługiwanych w nich
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W09, Tr2A_W08, Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W07, InzA_W02, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05
Efekt W04
posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i procedur morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W10, Tr2A_W08, Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08, InzA_W03, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
potrafi zaprojektować organizację przewozów kontenerowych w różnych relacjach
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U20, Tr2A_U17, Tr2A_U09
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U19, InzA_U08, T2A_U17, InzA_U06, T2A_U10, InzA_U03
Efekt U02
potrafi zaprojektować wybrane technologie przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U20, Tr2A_U18, Tr2A_U16
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U19, InzA_U08, T2A_U18, InzA_U07, T2A_U17, InzA_U06