- Nazwa przedmiotu:
- Samoloty, śmigłowce, rakiety
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Tomasz Goetzendorf-Grabowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- NK466
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba godzin pracy studenta: wykład 15h; udział w zajęciach projektowych 15h; przygotowanie projektów i prezentacji 45h,
w konsultacje 5 h
Razem 75h = 3 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1.4 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Analiza I, Analiza II, Mechanika I, Mechanika II
- Limit liczby studentów:
- 100
- Cel przedmiotu:
- Wprowadzenie do techniki lotniczej i problemów związanych lotnictwem jako dziedziny gospodarki.
- Treści kształcenia:
- Historia rozwoju lotnictwa. Statki powietrzne, rakiety, klasyfikacja. Wymagania w zakresie budowy i eksploatacji statków powietrznych. Przepisy JAR. FAR i inne. Zespoły główne i ich przeznaczenie. Terminologia lotnicza. Fazy tworzenia, eksploatacji, przechowywania i kasacji statków powietrznych. Badania i certyfikacja statków powietrznych. Nadzór państwowy nad eksploatacją. Nowe wyzwania w lotnictwie XXI wieku: konkurencyjność, bezpieczeństwo, ochrona środowiska..
- Metody oceny:
- projekty Praca własna: przygotowanie projektów, w tym prezentacji przedstawianej następnie przed całą grupą studentów
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura: • Przewodnik po projektach dostępny na stronie internetowej: http://www.meil.pw.edu.pl/ZSiS/Dydaktyka/Prowadzone-przedmioty/SSR • J.D. Andreson, Jr.– Introduction to Flight, McGraw-Hill , 2004 • H.C. „Skip” Smith, The Illustrated Guide to Aerodynamics, TAB Books, McGraw-Hill, Inc., 1992 • Wybrane wykłady w wersji elektronicznej Dodatkowe literatura: • D.P. Raymer, Aircraft Design, a Conceptual Approach, AIAA Education Series • Siegmund Brandt, Analiza danych - metody statystyczne i obliczeniowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998 • Lesław Gajek, Marek Kałuszka, Wnioskowanie statystyczne - modele i metody, Wydawnictwa Naukowo Techniczne WNT, Warszawa 1996
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.meil.pw.edu.pl/zsis/ZSiS/Dydaktyka/Prowadzone-przedmioty/SSR
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt NK466_W1
- student zna podstawy techniki lotniczej
Weryfikacja: kolokwium, projekty
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W17, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W05, T1A_W07
- Efekt NK466_W2
- student zna międzynarodowe umiejscowienie lotnictwa oraz podstawowe akty prawne
Weryfikacja: przentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W20
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
- Efekt NK466_W3
- student wie jak przeprowadzić analizę trendów
Weryfikacja: Projekt 1
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W17
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt NK466_U1
- student potrafi przeprowadzić analizę trendów
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U01, LiK1_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U03
- Efekt NK466A_U2
- student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego z zakresu lotnictwa
Weryfikacja: projekt - prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U02, LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt NK466_K1
- student potrafi parcować w grupie
Weryfikacja: projekt grupowy
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04
- Efekt NK466_K2
- student potrafi przekazywać wiedzę/informację szerszemu gronu słuchaczy
Weryfikacja: prentacja przed całą grupą
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_K06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K07