- Nazwa przedmiotu:
- Technologia informacyjna
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Michał Huettner
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inzynieria Chemiczna i Procesowa
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- IC.IK105
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 30
2. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji 4
3. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach zaliczeń i egzaminów 5
4. Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury, odrabianie prac domowych itp.) 4
5. Zbieranie informacji, opracowanie wyników 2
6. Przygotowanie sprawozdania, prezentacji, raportu, dyskusji 5
7. Nauka samodzielna – przygotowanie do zaliczenia/kolokwium/egzaminu 5
Sumaryczne obciążenie studenta pracą 55 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,3 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,7 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 22 w jednej grupie laboratoryjnej
- Cel przedmiotu:
- 1. Zapoznanie studentów z typowymi narzędziami (MS Office, Matlab, Mathcad oraz Scilab).
2. Omówienie metod wizualizacji i prezentacji wyników obliczeń inżynierskich dla potrzeb wykonywania sprawozdań z wykonanych pomiarów, projektów, prac dyplomowych i innych.
- Treści kształcenia:
- 1. Korzystanie z zasobów sieci.
2. MS Excel i Mathcad w zastosowaniach inżynierskich (proste obliczenia, formuły, funkcje, sporządzanie wykresów, prosta kwerenda).
3. Zastosowania programu Matlab i Scilab.
4. Przygotowywanie prezentacji przy użyciu MS PowerPoint.
- Metody oceny:
- Podstawą zaliczenia są dwa sprawdziany organizowane podczas semestru polegające na napisaniu programu realizującego zadane czynności.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wyników obydwu sprawdzianów o ile zostały one zaliczone. Na ostatnich zajęciach w semestrze organizowany jest sprawdzian poprawkow
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. M. Baudin, Introduction to Scilab, Consortium Scilab, 78153 Le Chesney, Cedex, France.
2. A. Brozi, Scilab w przykładach, wydawnictwo NAKOM, 2007.
3. Materiały rozdawane na zajęciach.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W1
- ma wiedzę z zakresu matematyki przydatną do wykorzystania metod
matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06
- Efekt W2
- ma elementarna wiedzę w zakresie spektrum dyscyplin inżynierskich
powiązaną z inżynierią chemiczną i procesową oraz inżynierią materiałową
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U1
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazy danych oraz innych
źródeł; potrafi je interpretować, a także wyciągać wnioski i formułować
opinie
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07
- Efekt U2
- potrafi pozyskiwać i interpretować informacje ze wskazanych rozdziałów w podręcznikach i przygotowanych materiałów uzupełniających treści wykładu, wyciągać z nich wnioski, formułować i uzasadniać opinie
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KS1
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podno-szenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01