- Nazwa przedmiotu:
- E-marketing usług finansowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z4 - Rynki i instytucje finansowe
- Kod przedmiotu:
- 5P2Z4
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje) + 3h (udział w e-konsultacjach) + 20h (przygotowanie teoretyczne do realizacji ćwiczeń) + 20h (zadanie projektowe) + 10h (przygotowanie do kolokwium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje) + 3h (e-konsultacje) = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,8 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje) + 3h (udział w e-konsultacjach) + 20h (zadanie projektowe) = 45h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- znajomość podstaw marketingu, znajomość rynku usług finansowych, znajomość podstaw informatyki
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego w odniesieniu do rynków finansowych,
- potrafił dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego usług finansowych i proponować rozwiązania w tym zakresie,
- potrafił współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
- Treści kształcenia:
- 1) Współczesna koncepcja marketingu internetowego. 2) Elektroniczny rynek usług finansowych. 3) Internet jako środowisko świadczenia usług finansowych. 4) Internet jako kanał sprzedaży usług finansowych. 5) Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu. 6) Marketingowa komunikacja internetowa. 7) Internetowa społeczność marki/produktu. 8) Efektywność marketingu internetowego. 9) Nowoczesne technologie marketingu internetowego. 10) Przyszłość marketingu internetowego usług finansowych.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników ćwiczeń. Ocena sumatywna: kolokwium (pytania testowe, pytania otwarte) – ocena w zakresie 2-5 oraz zadanie projektowe (case) realizowane w grupach – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3 z obu elementów zaliczenia. Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą 0,5 x ocena z kolokwium + 0,5 x ocena zadania projektowego.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Doligalski T.: Internet w zarządzaniu wartością klienta. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013 r. [2] Gąsiorkiewicz A.: Marketing internetowy [w] Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.): Informatyka gospodarcza (tom 4). Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2010 r. [3] Królewski J., Sala P. (red.): E-marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 r. [4] Krupa P., Ossowski M.: E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci. Wydawnictwo Helion, Warsza-wa 2012 r. [5] Świerczyńska-Kaczor U.: e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012 r.
- Witryna www przedmiotu:
- www.eLecturer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 5P2Z4_W01
- ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego w odniesieniu do rynków finansowych
Weryfikacja: kolokwium (pytania testowe, pytania otwarte)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 5P2Z4_U01
- potrafi dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego usług finansowych i proponować rozwiązania w tym zakresie
Weryfikacja: zadanie projektowe (case) realizowane w grupach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 5P2Z4_K01
- potrafi współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
Weryfikacja: ocena sposobu współpracy w grupie przy realizacji zadania projektowego (case) realizowanego w grupach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: