- Nazwa przedmiotu:
- Projekt przejściowy
- Koordynator przedmiotu:
- konsultant projektu przejściowego
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- PROJP
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt900h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- podstawowa wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych ZiIP, realizowanych na semestrach 1÷4: technologie informatyczne, podstawy zarządzania, organizacja produkcji, podstawy ergonomii, zarządzanie jakością, rachunek kosztów przedsiębiorstwa.
- Limit liczby studentów:
- do 15 (projekty przejściowe / prace dyplomowe)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- był przygotowany do samodzielnej pracy i nauki, wymaganej przy realizacji pracy dyplomowej,
- potrafił pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować opinie,
- potrafił wykorzystać nabytą wiedzę z wybranego zakresu nauki o organizacji do rozwiązywania pojawiających się problemów,
- posiadał uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z wybranej tematyki stanowiącej przedmiot pracy przejściowej,
- potrafił ocenić przydatność zasad, koncepcji i metod wykorzystywanych w projektowaniu rozwiązań z obszaru pracy przejściowej oraz wybrać właściwe metody i zastosować je,
- znał przykłady i rozumiał przyczyny wadliwie działających systemów z analizowanego obszaru, które doprowadziły do poważnych strat finansowych i społecznych,
- potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektu o charakterze analitycznym lub programistyczno-wdrożeniowym.
- Treści kształcenia:
- Projekt przejściowy jest kompleksowym opracowaniem o charakterze analityczno-projektowym, wykonanym samodzielnie przez studenta pod opieką merytoryczną konsultanta, z wykorzystaniem poznanych we wcześniejszym toku studiów koncepcji, metod i technik, właściwych dla wybranego obszaru problemowego. Problematyka projektu przejściowego jest ustalana przez studenta i konsultanta i może dotyczyć następujących przykładowych obszarów:
1) Biznes plan uruchomienia nowej działalności / uruchomienia produkcji nowego wyrobu. 2) Plan zarządzania projektem /przedsię-wzięciem. 3) Projekt komórki produkcyjnej I stopnia (np. gniazdo, linia). 4) Analiza, ocena i plan usprawnień procesu produkcyjnego. 5) Analiza wymagań, ocena funkcjonalności i projektowanie systemów informatycznych. 6) Projekt wdrożenia systemu informatycznego. 7) Analiza finansowa przedsiębiorstwa. 8) Ocena finansowa projektów inwestycyjnych. 9) Ocena / projekt / wdrożenie / systemu zapewnienia jakości. 10) Analiza ergonomiczna / plan usprawnień organizacji stanowiska roboczego. 11) Analiza / ocena / plan poprawy bezpieczeństwa pracy; analiza ryzyka zawodowego. 12) Analiza strategiczna / projekt strategii przedsiębiorstwa. 13) Analiza i plan strategii marketingowej.
Sugerowany układ pracy przejściowej (decyduje konsultant pracy): 1) Temat (cel i zakres realizacji tematu). 2) Analiza tematu (przegląd bibliograficzno-dokumentacyjny, ocena krytyczna, założenia i zalecenia). 3) Projekt wstępny (opracowanie kilku różnych wariantów, ich ocena i wybór wariantu najlepszego). 4) Projekt techniczny wybranego wariantu rozwiązania. 5) Wnioski końcowe i perspektywy rozwoju tematu. 6) Bibliografia.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na konsultacjach weryfikowane jest wykonanie kolejnych etapów projektu przejściowego i uzyskane wyniki pod względem zawartości merytorycznej, samodzielności, systematyczności i terminowości pracy studenta; elementy projektu są dyskutowane i weryfikowane jest ich zrozumienie i rozwiązanie.
Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna i redakcja opracowania końcowego; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Pozycje ogólne: [1] Gasparski W.; Projektoznawstwo – elementy wiedzy o projektowaniu. WNT, Warszawa 1988. [2] Durlik I.; Projektowanie technologiczno-organizacyjne zakładów przemysłowych. Wyd. Politechniki Gdańskiej 1992.
Dobór literatury specjalistycznej do realizacji projektu przejściowego zależy od tematyki projektu. W początkowej fazie realizacji projektu student przygotowuje wykaz literatury w porozumieniu z konsultantem projektu przejściowego.
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.ppd.wz.pw.edu.pl/
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt PROJP_W01
- efekty wiedzy studenta są związane z podejmowanym tematem pracy dyplomowej
Weryfikacja: weryfikacja materiału przygotowanego przez studenta, rozmowy konsultacyjne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt PROJP_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować opinie
Weryfikacja: konsultacje i opracowanie końcowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt PROJP_U02
- potrafi pracować samodzielnie, podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów
Weryfikacja: konsultacje
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt PROJP_U03
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z wybranego zakresu nauki o organizacji do rozumienia podstaw teoretycznych, ogólnych zasad funkcjonowania organizacji i rozwiązywania pojawiających się problemów
Weryfikacja: ocena merytoryczna opracowania końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt PROJP_U04
- potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania menedżerskiego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę
Weryfikacja: ocena merytoryczna opracowania końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt PROJP_K01
- zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów produkcyjnych, które doprowadziły do poważnych strat finansowych i społecznych
Weryfikacja: konsultacje
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt PROJP_K02
- potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektu o charakterze analitycznym lub programistyczno-wdrożeniowym
Weryfikacja: terminowe złożenie opracowania końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: