- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski A1
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Monika Łapiak; mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01_04/01
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) -30, przygotowanie do zajęć -10, zapoznanie się z literaturą - 10; przygotowanie form pisemnych lub prezentacji - 6; przygotowanie do kolokwium - 8; przygotowanie do zaliczenia 10; konsultacje - 1 RAZEM: 75
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30h = 1,2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie podstaw gramatyki; język angielski – poziom A1/A2; zaliczenie poprzednich modułów
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 -24
- Cel przedmiotu:
- Lektorat jest kursem nauki języka angielskiego dla "false beginners" i obejmuje podstawy języka. Celem jest opanowanie biernej znajomości języka angielskiego na poziomie elementarnym. Studenci winni radzić sobie z rozumieniem tekstów pisanych, obejmujących różne zagadnienia życia codziennego, jak również z zakresu kultury i geografii Wielkiej Brytanii. W zakresie mówienia oczekuje się poprawnego reagowania na zadane pytania i nawiązywania rozmowy według podanego wzoru. Umiejętność pisania ogranicza się do wytworzenia CV, wypełniania formularzy, redagowania prostych listów, prostych podań o pracę, krótkich opisów miejsc i wydarzeń, wiadomości e-mail, oraz pocztówek.
- Treści kształcenia:
- Semestr V: Units 11- 14
Unit 11 “Looking good!”: Present Continuous, possessive pronouns- mine, yours, hers, clothes and describing people, speaking –
in a clothes shop, describing my favourite things, writing – describing people
Unit 12 “Life’s an adventure!”: “going to V” , infinitive of purpose, weather vocabulary, making suggestions “Shall we ...?, Let’s
...”, listening and speaking - dangerous sports and future plans, writing – a postcard
Unit 13 “Storytime”: question forms, adjectives and adverbs, describing feelings, “At the chemist’s” - vocabulary, telling a story,
writing a story
Unit 14 “Have you ever?”: Present Perfect with “ever, never, yet, just – affirmatives, negatives and questions, past participles.
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Soars, L. and J. Soars. New Headway Elementary Third Edition. Oxford University Press 2006
2. Dooley, J. and V. Evans. Grammarway. EGIS 1999
3. Murphy, R. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 2003
4. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
5. Fisiak, J.(et al.). Słownik współczesny angielsko-polski i polsko-angielski. Harlow 2006
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Przedmiot uczony jest w bloku, dla studentów różnych kierunków, którzy dotąd uczyli się innego języka obcego lub język angielski znają na poziomie początkującym.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe). Potrafi czytać i rozumieć prosty tekst.
Weryfikacja: Odpowiedzi typu
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi wypełnić formularz, napisać odpowiedzi na proste pytania; Potrafi napisać krótki tekst sterowany, umie napisać list (e-mail) o sobie.
Weryfikacja: Wypełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów w oparciu o zadane pytania.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U04_01
- Potrafi odpowiadać na proste pytania dotyczące faktów z życia codziennego.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć proste adaptowane wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Potrafi porozumieć się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoże sformułować to, co chce powiedzieć. Umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące tematyki życia codziennego, własnych potrzeb znanych mu tematów.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wzorów zdaniowych i zwrotów na zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Odpowiadanie na pytania lektora; tworzenie krótkiej wypowiedzi w oparciu o zadane pytania.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06