- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie CAD 3D z Elementami PLM
- Koordynator przedmiotu:
- Stanisław Suchodolski, Grzegorz Kamiński
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty obieralne
- Kod przedmiotu:
- NS724
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 50
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt450h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy Konstrukcji Maszyn
- Limit liczby studentów:
- 3x12=36
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do posługiwania się studentów programem CAD, CAE i PLM. Modelowanie CAD, analizy CAE (np. MES, zarządzanie projektem, tworzenie projektu przez grupę studentów i jego zarządzanie przez internet (PLM).
- Treści kształcenia:
- Plan zajęć z przedmiotu PLM
Zajęcia 1:
Wprowadzenie do systemu CREO 2 (interfejs użytkownika, systemy plików, konfiguracja ustawień, parametry i relacje obiektu) na przykładzie wiertarki. Nazewnictwo plików w projekcie
Zajęcia 2-4:
Modelowanie prostych części (zajęcia wspólne - prowadzący pokazuje jak zamodelować element)
Zajęcia 5:
Modelowanie prostych części (zajęcia zindywidualizowane - na podstawie dokumentacji płaskiej/modelu step student musi odtworzyć część)
Zajęcia 6:
Praca ze złożeniami (tworzenie, więzy statyczne i dynamiczne) + kinematyka złożeń (symulacje ruchu, sprawdzanie czy nie ma kolizji)
Zajęcia 7-8:
Dokumentacja płaska (elementów i złożeń)
Zajęcia 9-10:
Winchill (wprowadzenie do systemu, zarządzanie projektami - metodyka+zagadnienia techniczne związane z obsługą)
Zajęcia 11-14:
Projekt grupowy (grupy 4-osobowe)
Zajęcia 15:
Rozliczenie projektu (prezentacja pracy). Model 3D projektu musi być gotowy tydzień wcześniej tak aby można było go wydrukować 3D.
- Metody oceny:
- zaliczenie projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- materiały szkoleniowe do programu CREO
- Witryna www przedmiotu:
- www.meil.pw.edu.pl/zpk/ZPK/Dydaktyka/Regulaminy zajęć
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt NS724_W1
- Student posiada wiedzę o modelowaniu CAD, analizach CAE, zarządzaniu projektem i zarządzaniu przez internet (PLM)
Weryfikacja: projekt grupowy wykonany z zastosowaniem programu CREO i PLM
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W28, E1_W29, E1_W30
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W06, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt NS724_U1
- Student posiada umiejętność posługiwania się programem CAD, CAE i PLM, potrafi modelować CAD, wykonywać analizy CAE, zarządzać projektem, zarządzać przez internet (PLM)
Weryfikacja: projekt grupowy wykonany z zastosowaniem programu CREO i PLM
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U01, E1_U05, E1_U13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U05, T1A_U09
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt NS724_K1
- Student tworzy projekt grupowy wykonany z zastosowaniem programu CREO i PLM
Weryfikacja: projekt grupowy wykonany z zastosowaniem programu CREO i PLM
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_K01, E1_K03, E1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04