- Nazwa przedmiotu:
  - Technologia prac ładunkowych II
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - dr inż. Roland Jachimowski, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Transport
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Specjalnościowe
 
    - Kod przedmiotu:
  - TR.SIS603
 
    - Semestr nominalny:
  - 6 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 3
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - 80 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 30 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 12 godz., wykonanie projektu poza godzinami zajęć 35 godz., konsultacje 2 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - 1,5 pkt ECTS (33 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 30 godz., konsultacje 2 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 3,0 pkt ECTS (80 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 30 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 12 godz., wykonanie projektu poza godzinami zajęć 35 godz., konsultacje 2 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt30h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Wiedza z zakresu: ładunków, ich klasyfikacji, opakowań transportowych, jednostek ładunkowych, samochodowego oraz kolejowego taboru przewozowego, maszyn i urządzeń ładunkowych.
 
    - Limit liczby studentów:
  - 18
 
    - Cel przedmiotu:
  - Nabycie umiejętności projektowania punktu obsługi ładunkowej systemu transportu multimodalnego z uwzględnieniem nakładów i kosztów jego funkcjonowania. 
 
    - Treści kształcenia:
  - Wykonanie projektu koncepcyjnego punktu obsługi ładunkowej w systemie transportu multimodalnego, w tym określenie: postaci ładunku i jego parametrów, relacji przejścia jednostek ładunkowych, wielkości zadań przeładunkowych w określonej jednostce czasu, dobranie rodzaju środków transportu, sposobu sformowania jednostki ładunkowej oraz jej parametrów technicznych, sposobu rozmieszczenia i zabezpieczenia jednostek ładunkowych na środkach transportu. Wyznaczenie: liczby środków transportu i obciążenia frontów ładunkowych, liczby urządzeń i maszyn ładunkowych oraz zatrudnionych osób, wydajności technicznej i praktycznej maszyn i urządzeń ładunkowych. Wyznaczenie parametrów: układu torowego i drogowego, magazynów, ramp, placów składowych, frontów ładunkowych, parkingów oraz obiektów pomocniczych. Oszacowanie nakładów i kosztów funkcjonowania punktu obsługi ładunkowej. Zaprojektowanie rozmieszczenia w/w obiektów, urządzeń ppoż., oświetlenia i innych instalacji. 
 
    - Metody oceny:
  - Projekt – obrona projektu
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - Podręczniki
1.	Fijałkowski J. „Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia”, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2003
2.	Jakubowski L.: Technologia prac ładunkowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca
1.	Semenov I. (red.) „Zintegrowane łańcuchy transportowe”, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o.o., Warszawa 2008.
2.	Mindur L. (red) „Technologie transportowe XXI wieku”, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2008.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - www.wt.pw.edu.pl
 
    - Uwagi:
  
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W01
 
                    - Ma szczegółową wiedzę związaną z formowaniem jednostek ładunkowych w transporcie oraz określania jej parametrów technicznych z uwzględnieniem rodzaju ładunku ;ma szczegółową wiedzę w zakresie doboru środków przewozowych oraz maszyn i urządzeniach ładunkowych do zadań.
                        Weryfikacja: Projekt  – obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W09, Tr1A_W12
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03                     
                                    - Efekt W02
 
                    - Ma szczegółową wiedzę w zakresie zasad rozmieszczania i zabezpieczania ładunków na środkach przewozowych; zna podstawowe metody: wyznaczenia liczby środków transportu, urządzeń i maszyn ładunkowych oraz obciążenia frontów ładunkowych; 	stosowane przy obliczaniu wskaźników mechanizacji prac ładunkowych oraz wskaźników wykorzystania środków przewozowych.
                        Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W09, Tr1A_W12
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03                     
                                    - Efekt W03
 
                    - Zna wytyczne projektowania układów torowych, drogowych oraz frontów ładunkowych. Ma szczegółową wiedzę w zakresie rozmieszczenia urządzeń i obiektów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania punktu ładunkowego
                        Weryfikacja: Projekt - obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W08
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01
 
                    - Potrafi zaprojektować terminal przeładunkowy transportu multimodalnego, zarówno w aspekcie jego modernizacji jak i nowo powstający
                        Weryfikacja: Projekt –  obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_U18, Tr1A_U23
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U13, InzA_U05, T1A_U16, InzA_U08                     
                                    - Efekt U02
 
                    - Potrafi pozyskiwać informacje w zakresie nowych rozwiązań dotyczących maszyn i urządzeń ładunkowych oraz rozwiązań technologicznych terminali przeładunkowych 
                        Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_U01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01                     
                                    - Efekt U03
 
                    - Potrafi dokonać analizy ekonomicznej funkcjonownia terminala przeładunkowego
                        Weryfikacja: Projekt –  obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_U16
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U12, InzA_U04                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K01
 
                    - Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
                        Weryfikacja: Kontrola bieżących postępów w realizacji projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_K01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K01