- Nazwa przedmiotu:
  - Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych II
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - dr inż. Piotr Zdanowicz, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Eksploatacji i Utrzymania Pojazdów
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Transport
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Specjalnościowe
 
    - Kod przedmiotu:
  - TR.SIS623
 
    - Semestr nominalny:
  - 6 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 3
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - 90 godz, w tym: praca na ćwiczeniach 30 godz., studiowanie literatury 16 godz., konsultacje 4 godz.,
przygotowanie prezentacji 34 godz.,		
przygotowanie do kolokwiów 6 godz.
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - 1,5 pkt. ECTS (32 godz., w tym: praca na ćwiczeniach 30 godz., konsultacje 2 godz.)
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  -  1,5 pkt. ECTS (38 godz., w tym: przygotowanie prezentacji 34 godz., wygłoszenie prezentacji 2 godz., konsultacje 2 godz.)
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia30h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - - podstawy technologii wytwarzania,
- podstawy materiałoznawstwa, 
- podstawy zapisu konstrukcji,
- podstawy mechaniki 
 
    - Limit liczby studentów:
  - grupy ćwiczeniowe do 30 osób
 
    - Cel przedmiotu:
  - Zapoznanie się z technikami i metodami naprawy samochodów. Poznanie zasad opracowywania dokumentacji technologicznej procesu produkcji lub naprawy.
 
    - Treści kształcenia:
  - Treść ćwiczeń:
Rodzaje i zakres systemów napraw pojazdów. Sposoby weryfikacji części w procesie naprawy. Stosowanie wymiarów naprawczych i elementów dodatkowych. Metody napraw części pojazdów i ich zakres stosowania. Zastosowanie tworzyw sztucznych w procesach naprawczych – klejenie i procesy pokrewne. Dokumentacja technologiczna procesu wytwarzania i naprawy elementów samochodowych – kalkulacja czasu i kosztów. Naprawa wybranych elementów pojazdów w przykładach.
 
    - Metody oceny:
  - - kolokwum
- ocena przygotowanej prezentacji
- ocena  wygłoszenia prezentacji
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - 1. Ashby M.F.: Dobór materiałów w projektowaniu inżynierskim. WNT, Warszawa, 1998.
2. Feld M.: Projektowanie procesów technologicznych typowych części maszyn. WNT,
2000.
3. Czasopisma AutoMoto Serwis, Auto Expert, Transport – Technika Motoryzacyjna,
Maszyny, Technologie, Materiały.
4. Kostrzewa S., Nowak B.: Podstawy regeneracji części pojazdów samochodowych. WKiŁ,
1986.
5. Nowak B.: Regeneracja typowych elementów pojazdów samochodowych. WKiŁ, 1985
6. Florek i inni: Remont pojazdów mechanicznych. Częśc I i II (skrypt). Wyd. WAT, 1987.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - www.wt.pw.edu.pl
 
    - Uwagi:
  
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W01
 
                    - zna rodzaje i zakresy stosowania systemów napraw pojazdów 
                        Weryfikacja: Kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W07
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03                     
                                    - Efekt W02
 
                    - zna metody weryfikacji części w procesie naprawy pojazdów
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W07
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03                     
                                    - Efekt W03
 
                    - zna zasady stosowania wymiarów naprawczych w procesie naprawy pojazdów
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W07, Tr1A_W09
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05                     
                                    - Efekt W04
 
                    - zna metody napraw części pojazdów  
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W07, Tr1A_W09
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05                     
                                    - Efekt W05
 
                    - zna zasady przygotowania dokumentacji technologicznej wytwarzania i naprawy pojazdów
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W07, Tr1A_W09
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01
 
                    - potrafi wybrać i uzasadnić dobór techniki naprawy elementów pojazdu 
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_U20
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U14, InzA_U06                     
                                    - Efekt U02
 
                    - potrafi  przygotować elementy dokumentacji technologicznej procesu produkcji lub naprawy części pojazdu
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_U25
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U16, InzA_U08                     
                                    - Efekt U03
 
                    - potrafi  przygotować  i wygłosić prezentację na temat naprawy wybranego elementu pojazdu
                        Weryfikacja: kolokwium, ocena przygotowanej prezentacji
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_U01, Tr1A_U05, Tr1A_U06
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U01, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U05                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K01
 
                    - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
                        Weryfikacja: ocena przygotowanej prezentacji
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_K01, Tr1A_K03
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K01, T1A_K03