Nazwa przedmiotu:
Języki programowania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. W. Smolik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Biomedyczna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
6
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przekazanie słuchaczom zasad konstruowania programów w językach strukturalnych i obiektowych. Języki strukturalne zostaną omówione na przykładzie języka C a języki obiektowe na przykładzie C++. W ramach laboratorium studenci nabędą umiejętność tworzenia programów narzędziowych z graficznym interfejsem użytkownika.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Pojęcia podstawowe. Operatory i wyrażenia. 2. Instrukcje. Funkcje. 3. Struktury danych w języku C. 4. Obsługa konsoli i plików. 5. Definicja programowania obiektowego. 6. Operatory. 7. Strumienie wejścia i wyjścia. 8. Dziedziczenie. Wzorce. 9. Obsługa interfejsu użytkownika. Laboratorium: 1. Edycja, kompilacja i konsolidacja programu: System plików, procesy, sposób uruchomiania programów. Edycja tekstu. 2. Edycja, kompilacja i konsolidacja programu: Pierwszy program. Środowisko uruchomieniowe. Podział kodu na fragmenty. Zarządzanie kompilacją i konsolidacją. Narzędzie make. 3. Lista: Implementacja listy dowiązaniowej. 4. Sortowanie: Wybrany algorytm sortowania. 5. Konstruktory i destruktory: Konstruktory i destruktory. 6. Operatory: Klasa z operatorami. 7. Dziedziczenie: Dziedziczenie. Klasa abstrakcyjna. 8. Wzorce: Wzorce. Klasy kontenery. Wykorzystanie biblioteki STL. Projekt: 1. Projekt programu z graficznym interfejsem użytkownika: W ramach projektu studenci wykonują jeden program obejmujący wykorzystanie zaawansowanej struktury danych, obsługi plików i graficznego interfejsu użytkownika.
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
1. N.Wirth: Algorytmy + struktury danych = programy. 2. B.Kernighan, D.Ritche,: Język ANSI C. 3. B.Stroustrup: Język C++. 4. A.Lippmann: Programowanie obiektowe. 5. P.Silvester: System operacyjny unix.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt JPR_W01
Zna wybrane języki programowania
Weryfikacja: kolokwium, laboratorium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt JPR_U01
umie opracować i urychomić programy z zastoswaniem wybranych narzędzi informatycznych
Weryfikacja: laboratorium
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U03, K_U06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02, T1A_U07, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U09