Nazwa przedmiotu:
Gra kierownicza
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Finanse i ryzyko w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Kod przedmiotu:
GRAKI
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Godziny kontaktowe: 30 godz. Zapoznanie się z instrukcjami i wskazaną literaturą: 10 godz. Praca zespołowa (analiza wyników, podejmowanie decyzji): 20 godz. Razem: 60 godz. = 2 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Godziny kontaktowe: 30 godz. Razem: 30 godz. = 1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Zapoznanie się z instrukcjami i wskazaną literaturą: 10 godz. Praca zespołowa (analiza wyników, podejmowanie decyzji): 20 godz. Razem: 30 godz. = 1 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Prerekwizyty: Podstawy zarządzania Podstawy marketingu Podstawy informatyki
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji menedżerskich na podstawie zdobytej wiedzy i umiejętności pracy zespołowej w różnych rolach. Przedmiot służy wszechstronnej edukacji menedżerskiej poprzez symulację procesów zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjno-handlowym. Uczestnicy gry, tworzący zarządy przedsiębiorstw, podejmują strategiczne, taktyczne i operacyjne decyzje, dotyczące działalności gospodarczej na konkurencyjnym rynku, a następnie analizują wyniki podjętych decyzji.
Treści kształcenia:
LABORATORIUM 1. Wprowadzenie do gry. 2. Okres decyzyjny 1. 3. Okres decyzyjny 2. 4. Okres decyzyjny 3. 5. Okres decyzyjny 4. 6. Okres decyzyjny 5. 7. Okres decyzyjny 6. 8. Okres decyzyjny 7. 9. Okres decyzyjny 8. 10. Okres decyzyjny 9. 11. Okres decyzyjny 10. 12. Okres decyzyjny 11. 13. Okres decyzyjny 12. 14. Analiza wyników działalności. 15. Prezentacja "raportów rocznych". Decyzje podejmowane w okresach decyzyjnych dotyczą: zarządzania produkcją, zarządzania personelem, gospodarki materiałowej, zarządzania innowacjami, zarządzania jakością, marketingu, zarządzania finansami, pozyskiwania informacji gospodarczej. Po każdym okresie decyzyjnym dokonywana jest analiza osiąganych wyników i skutków podjętych decyzji.
Metody oceny:
Patrz tabela 1
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Gąsiorkiewicz A.: Materiały dydaktyczne do przedmiotu - Gra kierownicza 2. Gąsiorkiewicz L.: Analiza ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw, WPW 2002 3. Kotler P.: Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa 1994
Witryna www przedmiotu:
http://gra.wz.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Wpisz opis
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie gry kierowniczej jako symulacji procesu zarządzania przedsiębiorstwem z uwzględnieniem ryzyka.
Weryfikacja: Wyniki osiągnięte w symulacji, zadania dodatkowe
Powiązane efekty kierunkowe: K_W27
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Wpisz opis
Potrafi analizować dane i wykorzystywać wiedzę w procesie podejmowania decyzji zarządczych.
Weryfikacja: Wyniki osiągnięte w symulacji, zadania dodatkowe
Powiązane efekty kierunkowe: k_U11
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Wpisz opis
Rozumie potrzebę wyciągania wniosków, nieustannego uczenia się i kształtowania postawy przedsiębiorczej.
Weryfikacja: Wyniki osiągnięte w symulacji, zadania dodatkowe
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01