- Nazwa przedmiotu:
- Informatyczne systemy zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- Prof dr hab. inż. Jerzy Kisielnicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- wspólna
- Kod przedmiotu:
- INSYZ
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Godziny kontaktowe 45 h, zapoznanie się ze wskazana literaturą 20 h, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 10 h Razem 75 godz. 3 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Godziny kontaktowe 45 h, 45 godz. 2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Zapoznanie się ze wskazana literaturą 15 h, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 15 h Razem 30 godz. 1ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwizyty):
system informatyczny zarządzania (SIZ), zintegrowany SIZ, MRP, ERP, metodologia, podejście, filozofia projektowania SIZ, narzędzia komputerowego wspomagania SIZ, CASE, reengineering, reinżynieria
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Celem jest wzrost wiedzy zarówno teoretycznej jak i faktograficznej o najlepszych praktykach w zastosowaniu technologii i narzędzi SIZ w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Nacisk zostanie przyjęty na wyrobieniu zdolności do stosowania wiedzy i korzystania z know- how w celu wykonywania zadań́ i rozwiązywania problemów z zastosowań systemów informatycznych we współczesnym zarządzaniu. Nabycie praktycznych umiejętności do korzystanie z metod, materiałów, narzędzi i instrumentów pozwalających na wzrost jego kompetencji w zastosowaniach SIZ. Nauczenie również efektywnego i skutecznego stosowania systemów informatycznych w zarządzaniu.
- Treści kształcenia:
- WYKŁAD
1. Problemy metodologiczne zastosowań SIZ, analiza relacji systemy zarządzania, systemy informacyjne, systemy informatyczne.
2. System komunikacji w organizacji i rola SIZ
3. Projektowanie SIZ stosowane podejścia.
4. .Analiza organizacji pod katem zastosowań SIZ
5. Typologia SIZ.
6. Zastosowanie SIZ w zarządzaniu organizacją. Strategie i rola użytkownika.
7. Nowe trendy w rozwoju systemów informatycznych zarządzania.
8. Analiza rynku dostawców SIZ i zintegrowanych SIZ (MRP, ERP)
9. Efektywność zastosowań SIZ.
1o. Strategiczny plan rozwoju informatyki problemy społeczeństwa informatycznego.
ĆWICZENIA
1 Modelowanie procesu biznesowego
2 Opisanie modelu procesu biznesowego parametrami
3 Przygotowanie symulacji procesu biznesowego
4 Wykonanie symulacji procesu biznesowego
5 Przygotowanie wniosków i propozycji zmian na podstawie otrzymanych wyników z symulacji
6 Opracowanie założeń dla własnego modelu procesu biznesowego
7 Wykonanie własnego modelu procesu biznesowego na podstawie przygotowanych założeń
- Metody oceny:
- Na ocenę całościową składają sie następujące elementy
Kolokwium z przerobionego materiału 60% oceny .
Ćwiczenia 40%
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- J.Kisielnicki, MIS – systemy informacyjne zarządzania , Placet 2010 Warszawa
J.Zawiła Niedźwiecki i inni (red), Informatyka gospodarcza, C.H.Beck, Warszawa 2010
A.Piekarczyk, K.Zimniewicz: Myślenie sieciowe w teorii i praktyce, PWE, Warszawa 2010
J. Korczak i inni (red), Systemy informacyjne w zarządzaniu, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław, 2010
W.Chmielarz, J Turyna, (red). Komputerowe systemy zarządzania, Wyd. Uniwersytet Warszawski , Warszawa 2009
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Wpisz opis
- Ma wiedzę z zakresu zarządzania projektami i organizacją na różnych szczeblach hierarchii w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem problematyki biznesowej. Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie analiz i metod rozwiązywania problemów zarządzania w tym podejmowania decyzji w zakresie budowania relacji międzyludzkich w organizacji, kształtowania partnerskich w zakresie budowy systemów zarządzania. Dostarczenie nowoczesnej wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania stanowiącej podstawę do dalszego awansu i zdobywania wiedzy.
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Wpisz opis
- Ma umiejętność zarządzania projektami i organizacją na różnych szczeblach hierarchii w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem problematyki biznesowej. Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie analiz i metod rozwiązywania problemów zarządzania w tym podejmowania decyzji w zakresie budowania relacji międzyludzkich w organizacji, kształtowania partnerskich w zakresie budowy systemów zarządzania. Dostarczenie nowoczesnej wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania stanowiącej podstawę do dalszego awansu i zdobywania wiedzy.
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U06, k_U07, k_U10
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U06, S1A_U08, S1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Wpisz opis
- Rozumie, że w zarządzaniu wiedza i umiejętności szybko stają się przestarzałe
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02, K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K06, S1A_K05, S1A_K06