Nazwa przedmiotu:
Podstawy marketingu
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Jarosław Domański
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
POMAR
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-godziny kontaktowe 30 h zapoznanie się ze wskazaną literaturą 30h czas poza przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 30h Razem 90 godz. = 3 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
godziny kontaktowe 30 h Razem 30 godz. = 1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-Słowa kluczowe (prerekwizyty): rynek; typy rynku; przedsiębiorstwo; firma: zarządzanie; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; produkt; cykl życia produktu; marka i znak towarowy; opakowani; analiza SWOT; portfelowa analiza; cen rodzaje; cenowa i dochodowa elastyczność popytu; konkurencja; typy konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
-Poznanie struktury jednej z funkcji współczesnego przedsiębiorstwa jaką jest marketing. Rozumienie specyfiki elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek. Umiejętność wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii działania na rynku.
Treści kształcenia:
-I. Zagadnienia wstępne historia, koncepcje marketingowe, definicja marketingu, rola marketingu w przedsiębiorstwie, podstawowe pojęcia marketingu II. Proces zarządzania marketingowego Analiza możliwości marketingowych Badanie i wybór docelowych rynków działania Projektowanie strategii marketingowych Sporządzanie planów marketingowych Organizacja, wdrażanie i kontrola działalności marketingowej
Metody oceny:
-patrz Tab 1
Egzamin:
tak
Literatura:
-Podstawowa P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner i Ska, Warszawa 1994 Zalecana T. Kramer, Podstawy marketingu. PWE, Warszawa 2004 P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Vong, Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002 L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2000 Podręcznik marketingu, red. M.J. Thomas, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998 M. Daszkowska, Usługi. Produkcja, rynek, marketing. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998 J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2001 Zarys marketingu usług, pr. zb. pod red. M. Daszkowskiej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993 B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996 Wojciechowski T. : Marketing na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 2003 Urbaniak M.: Marketing Przemysłowy. INFOR, Warszawa 1999
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Wpisz opis
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie marketingu-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek, oddziaływania na rynek za pośrednictwem produktu, dystrybucji, cen i promocji, etapu i procedur zarządzania marketingowego, organizacji działalności marketingowe,. marketingu i konkurowania w nowej gospodarce.
Weryfikacja: egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Wpisz opis
potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne związane z popytem i zachowaniem nabywców na rynku z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi właściwych dla działalności marketingowej
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt egzamin pisemny
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) i odnosić je do działalności marketingowej organizacji
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Wpisz opis
umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (marketingowych) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Weryfikacja: egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: