Nazwa przedmiotu:
Laboratorium podstaw automatyki i robotyki
Koordynator przedmiotu:
Wieńczysław KOŚCIELNY
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Biomedyczna
Grupa przedmiotów:
Przedmioty techniczne
Kod przedmiotu:
LAUR
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
25
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu przedmiotów Podstawy automatyki i Podstawy robotyki
Limit liczby studentów:
72
Cel przedmiotu:
Nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej zdobytej w ramach przedmiotów Podstawy automatyki i Podstawy robotyki.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia laboratoryjne: - PAR1 "Identyfikacja własności obiektów regulacji", - PAR2 "Badanie jednoobwodowego układu regulacji poziomu cieczy w zbiorniku otwartym", - PAR3 "Projektowanie stykowo-przekaźnikowych i bramkowych układów przełączających", - PAR4 "Projektowanie pneumotronicznych układów sekwencyjnych", - PAR5 "Budowa, sterowanie i programowanie robota".
Metody oceny:
Ocena na podstawie sprawdzianu wiedzy z zakresu poszczególnych ćwiczeń i bieżącej pracy studentów na zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
- Holejko D.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR1 "Identyfikacja własności obiektów regulacji" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 21, - Holejko D.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR2 "Badanie jednoobwodowego układu regulacji poziomu cieczy w zbiorniku otwartym" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 20, - Kościelny W.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR3 "Projektowanie stykowo-przekaźnikowych i bramkowych układów przełączających" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 15, - Kościelny W.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR4 "Projektowanie pneumotronicznych układów sekwencyjnych" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 24, - Kościelny W.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR5 "Budowa, sterowanie i programowanie robota" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 14, - Instrukcja użytkowania programu COSIROP 95; programowanie robota RV-M1 firmy Mitsubishi, ss. 46
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil praktyczny - wiedza

Efekt T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1P_W01
Posiada wiedzę praktyczną w zakresie projektowania i obsługi układów regulacji, układów sterowania procesami dyskretnymi, stanowisk zrobotyzowanych.
Weryfikacja: Na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizowanych zadań praktycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil praktyczny - umiejętności

Efekt Na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizowanych zadań praktycznych
Posiada umiejętność projektowania i obsługi prostych układów regulacji, układów sterowania procesami dyskretnymi, stanowisk zrobotyzowanych.
Weryfikacja: T1A_U05, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U16
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil praktyczny - kompetencje społeczne

Efekt T1A_K01, T1A_K01, T1P_K03
Potrafi pracować w zespole
Weryfikacja: Na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt T1A_W01, T1A_W03
Posiada wiedzę teotetyczną w zakresie funkcjonowania układów regulacji, układów sterowania procesami dyskretnymi i robotami
Weryfikacja: ocena przygotowania teoretycznego do ćwiczeń i wyników wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt T1A_U01, T1A_U05, T1A_U10, T1A_U16
Umiejętność rozpoznawania problemu automatyzacji i robotyzacji i zaproponowania metody rozwiązania problemu
Weryfikacja: ocena na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizowanych zadań praktycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt T1A_K01, T1A_K02, T1P_K02
Potrafi myśleć i działać racjonalnie, wykorzystując metody automatyki.
Weryfikacja: Ocena na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizacji zadań praktycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: