Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie przedsięwzięciem inwestycyjno-budowlanym. Etap realizacji
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Janusz Kulejewski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Technologie Budowlane
Kod przedmiotu:
ZINBR
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość działań dokonywanych w budowlanym przedsięwzięciu inwestycyjnym w etapie jego przygotowania.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie z podstawowymi działaniami w budowlanym przedsięwzięciu inwestycyjnym w etapie jego realizacji i przekazywaniu do eksploatacji.
Treści kształcenia:
1. Projektowanie inwestycji budowlanej – stadia i zawartość budowlanej dokumentacji; projektowej i zagadnienia koordynacji międzybranżowej rozwiązań projektowych; Uzyskanie pozwolenia na budowę, zgłoszenie robót budowlanych). 2. Działania związane z wykonywaniem robót budowlanych ( Przekazanie i przygotowanie terenu budowy; Wykonywanie robót i prowadzenie dziennika budowy; Kontrola jakości i przeprowadzanie odbiorów robót; Inwestorska kontrola kosztów budowy; Dokumenty budowy i dokumentacja powykonawcza obiektu budowlanego). 3. Działania związane z przejęciem i użytkowaniem obiektu budowlanego ( Odbiór końcowy obiektu budowlanego, odpowiedzialność wykonawcy robót z tytułu rękojmi i gwarancji; Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego; Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku; Obowiązki użytkownika obiektu budowlanego).
Metody oceny:
Egzamin końcowy
Egzamin:
Literatura:
-
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się