Nazwa przedmiotu:
Wybrane działy budownictwa
Koordynator przedmiotu:
Mgr inż. Czesława Ślaska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Geodezja i Kartografia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe wiadomości z zakresu budownictwa oraz wyceny nieruchomości
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
wiedza z zakresu budownictwa niezbedna w procesie wyceny nieruchomości oraz umiejętność wyceny nieruchomości w podejściu kosztowym
Treści kształcenia:
"Podstawy kosztorysowania obejmujące: analizę uwarunkowań, identyfikację i inwentaryzację obiektów, metody przedmiarowania i kosztorysowania. Określenie zużycia technicznego obiektów budowlanych na potrzeby ich wyceny. Wycena budynków w podejściu kosztowym techniką szczegółową oraz techniką elementów scalonych (sporządzenie operatu szacunkowego) Proces inwestycyjny, Zmiana sposobu użytkowania obiektu. Rozbiórka obiektu – decyzja i zgłoszenie. Rodzaje konstrukcji budynków. Rodzaje stosowanych materiałów budowlanych i ich charakterystyka. Elementy konstrukcji i wykończenia budynków. Uszkodzenia występujące w obiektach i metody ich badań. "
Metody oceny:
praca zaliczeniowa
Egzamin:
Literatura:
Ustawa o gospodarce nieruchomościami. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości oraz sporządzania operatu szacunkowego. Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych. Wycena budynków, poradnik WACETOB. Ustawa Prawo budowlane. Scalone normatywy do wyceny budynków. Scalone wskaźniki do wyceny budynków.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się