- Nazwa przedmiotu:
- Planowanie przedsięwzięć biznesowych, przedsiębiorczość
- Koordynator przedmiotu:
- Mgr Michał Staniszewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Materiałowa
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2010/2011
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej nie jest zadaniem łatwym. Sporządzenie dobrego biznesplanu może być punktem wyjścia do realizacji pomysłu na biznes który w trudnych warunkach rynkowych osiągnie sukces. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowania biznesplanów oraz zdobycie wiedzy i umiejętności tworzenia biznesplanów.
- Treści kształcenia:
- 1.Działania biznesowe a rozwój zrównoważony
2.Planowanie przedsięwzięć biznesowych
3.Istota, funkcje i cele sporządzania biznesplanów
4.Zasady metodyczne przygotowania biznesplanów
5.Struktura i elementy składowe biznesplanów
6.Błędy i czynniki ryzyka przy sporządzaniu biznesplanów
7.Analiza i ocena biznesplanów
8.Typowe zastosowania biznesplanów
9.Plan finansowy w biznesplanach
10.Biznesplan sporządzany dla banków
11.Biznesplan dla projektów współfinansowanych ze środków UE
12.Biznesplany wg standardu UNIDO
13.Rejestracja działalności gospodarczej
14.Finansowanie pomysłu na biznes
15.Prezentacja koncepcji biznesowej
- Metody oceny:
- Test i prezentacja koncepcji biznesowej
- Egzamin:
- Literatura:
- 1.M. Ciechan-Kujawa, Biznes plan: standardy i praktyka, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń 2007.
2.A. Czepurko, J.Łukaszewicz, Biznesplan - w praktyce zarządzania firmą, Wyższa Szkoła Handlu i
3.M. Tokarski, J. Wójcik, A. Tokarski, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CEDEWU, 2007,
4. red. Marecki K., Wieloch M., Biznesplan elementy planowania działalności rozwojowej, SGH, Warszawa 2008.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się