Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Elektronika i Telekomunikacja | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2014/2015 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Elektronika i Telekomunikacja | Rada Wydziału |
Cele:
Celem zaocznych studiów inżynierskich jest wykształcenie absolwentów, którzy będą specjalistami z zakresie inżynierii komputerowej, technik multimedialnych lub teleinformatyki. Studia prowadzone są technikami mieszanymi (blended-learning) z przewagą technik wykorzystujących teleinformatyczne sposoby przekazywania wiedzy i kontaktu uczeń-nauczyciel. Studia stanowią element systemu kształcenia przez całe życie (LLL - Life Long Learning) i przeznaczone są przede wszystkim dla osób pracujących, lub z różnych powodów mających utrudnioną możliwość częstego przebywania na uczelni. Absolwenci specjalności Inżynieria Komputerowa są przygotowywani do projektowania, konstrukcji i twórczego wykorzystania systemów służących do przetwarzania informacji, tworzonych w oparciu o techniki komputerowe i mikroelektroniczne. Program specjalności zapewnia szerokie, ogólne wykształcenie w dziedzinie technik komputerowych oraz projektowania, wytwarzania i testowania układów i systemów elektronicznych w różnych zastosowaniach. Absolwenci specjalności Techniki Multimedialne są przygotowani do tworzenia i użytkowania systemów multimedialnych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji w sieci Internet. Systemy multimedialne obejmują w ogólności moduły pozyskiwania cyfrowych sygnałów, pochodzących ze źródeł naturalnych (np. mikrofony, kamery) lub sztucznie generowanych (np. synteza mowy, wirtualna rzeczywistość). Program specjalności zapewnia absolwentom ogólne wykształcenie w zakresie przetwarzania, analizy, transmisji, gromadzenia i prezentacji sygnałów multimedialnych. Absolwenci specjalności Teleinformatyka posiadają umiejętności związane z zastosowaniem informatyki w telekomunikacji, w szczególności są przygotowani do opracowywania nowych aplikacji i usług telekomunikacyjnych oraz utrzymywania i monitorowania sieci telekomunikacyjnych.
Warunki przyjęć:
Warunkiem przyjęcia na studia jest dostarczenie wymaganych przez Komisję Rekrutacyjną dokumentów, po wcześniejszym złożeniu zapisu elektronicznego. O przyjęciu decyduje kolejność dostarczenie kompletu dokumentów. Limit miejsc przyjętych na studia wyznacza Rada Wydziału, po czym jest on zatwierdzany przez Rektora PW, zgodnie z Uchwałą 076/XLVIII Senatu Politechniki Warszawskiej z dnia 22.05.2013. Dziekan może rozszerzyć limit lub zamknąć rekrutację w momencie, gdy liczba złożonych wniosków o przyjęcie przekracza limit. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia musi posiadać kwalifikacje IV stopnia (maturę).
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty informatyki - obowiązkowe | Architektura systemów komputerowych | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programowanie | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty podstawowe | Matematyka 1 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 1 - Podstawy technologii informacyjnej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty informatyki - obowiązkowe | Algorytmy i struktury danych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty podstawowe | Matematyka 2 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy Fizyki | 9 | 60 | 15 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 2 - Metody i narzędzia informatyki | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=29 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Język obcy | Język angielski 1 - poziom A2 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obieralne | Sieci komputerowe | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obowiązkowe | Systemy operacyjne | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe wspólne | Podstawy elektrotechniki i elektroniki | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty podstawowe | Metody numeryczne | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Ergonomia i bezpieczeństwo pracy | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Prawo gospodarcze | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe wspólne | Przetwarzanie sygnałów | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy elektroniczne i technika pomiarowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 3 - Podstawy elektrotechniki, elektroniki i miernictwa | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Język obcy | Język angielski 2 - poziom B1 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obieralne | Programowanie obiektowe | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Bazy danych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | CAD w grafice inżynierskiej | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe obieralne | Mikroelektronika | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mikroprocesory i systemy wbudowane | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy telekomunikacji | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Podstawy ekonomii | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zasobami ludzkimi | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe obieralne | Technika wysokich częstotliwości | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Techniki multimedialne | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja optofalowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projekt zespołowy | 6 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 4 - Zaawansowane laboratorium kierunkowe | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Język obcy | Język angielski 3 - poziom B2 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Język angielski 4 - poziom C1 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obieralne | Techniki internetu | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo systemów komputerowych | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa i wizualizacja | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Inżynieria oprogramowania | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Inżynieria komputerowa | przedmioty specjalności | Algorytmy i bezpieczeństwo danych | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy cyfrowe | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy scalone | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Techniki Multimedialne | przedmioty specjalności | Podstawy techniki dźwiękowej | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy techniki dźwiękowej | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
Teleinformatyka | przedmioty specjalności | Przetwarzanie sygnałów w telekomunikacji | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Sieci następnej generacji | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wstęp do programowania aplikacji mobilnych | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | dyplomowanie inżynierskie | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 45 | 45 | 45 | 0 | 135 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | praktyka zawodowa | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Inżynieria komputerowa | przedmioty specjalności | Metody sztucznej inteligencji | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Techniki Multimedialne | przedmioty specjalności | Technika obrazowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
Teleinformatyka | przedmioty specjalności | Teleinformatyczne sieci bezprzewodowe | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, algebry i probabilistyki
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki relatywistycznej i kwantowej
- Efekt K_W03
- ma uporządkowaną, podbudowana teoretycznie wiedzę w zakresie teorii obwodów elektrycznych oraz w zakresie teorii sygnałów i metod ich przetwarzania
- Efekt K_W04
- ma szczegółową wiedzę w co najmniej jednej z dziedzin: - inżynierii komputerowej, - systemów radiokomunikacyjnych i radiodyfuzyjnych, - technik multimedialnych, - teleinformatyki
- Efekt K_W05
- orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W06
- ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń oraz systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych
- Efekt K_W07
- ma wiedzę na temat zasad przeprowadzania i opracowywania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania
- Efekt K_W08
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
- Efekt K_W09
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W10
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt K_W11
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w dziedzinie elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W12
- ma uporządkowaną znajomość języka angielskiego obejmującą struktury gramatyczne i słownictwo potrzebne do rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak i z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W13
- ma wiedzę w zakresie pól i fal elektromagnetycznych, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia generacji i przesyłania oraz detekcji sygnałów w paśmie wielkich częstotliwości
- Efekt K_W14
- ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii
- Efekt K_W15
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania elementów elektronicznych oraz analogowych i cyfrowych układów elektronicznych
- Efekt K_W16
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie podstaw telekomunikacji
- Efekt K_W17
- ma szczegółową wiedzę w zakresie systemów telekomunikacji optycznej
- Efekt K_W18
- ma wiedzę w zakresie architektury systemów komputerowych
- Efekt K_W19
- ma wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania
- Efekt K_W20
- ma wiedzę w zakresie architektury i oprogramowania systemów mikroprocesorowych
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować w języku polskim i języku angielskim, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_U05
- ma umiejętność samokształcenia się
- Efekt K_U06
- ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U07
- potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_U08
- potrafi zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do opracowywania danych doświadczalnych
- Efekt K_U09
- potrafi przeprowadzić podstawowe pomiary fizyczne oraz opracować i przedstawić ich wyniki
- Efekt K_U10
- potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań typowych dla działalności inżynierskiej z zakresu elektroniki i telekomunikacji - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
- Efekt K_U11
- stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt K_U12
- potrafi porównać rozwiązania projektowe ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne
- Efekt K_U13
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne a także symulacje komputerowe do analizy działania układów elektronicznych
- Efekt K_U14
- potrafi zastosować techniki cyfrowe do projektowania i programowania układów elektronicznych
- Efekt K_U15
- potrafi formułować zagadnienia w postaci algorytmicznej i zapisywać algorytmy w językach programowania
- Efekt K_U16
- potrafi zaprojektować i zweryfikować prosty system elektroniczny w postaci układu scalonego lub urządzenia techniki dźwiękowej i obrazowej lub sieci telekomunikacyjnej
- Efekt K_U17
- potrafi przedstawić otrzymane wyniki pomiarów w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski
- Efekt K_U18
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych
- Efekt K_U19
- potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu i optyki
- Efekt K_U20
- umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych
- Efekt K_U21
- potrafi dokonać analizy sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości, stosując techniki analogowe i cyfrowe
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
- Efekt K_K04
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt K_K05
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
- Efekt K_K06
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K07
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały