- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski 4 - poziom C1
- Koordynator przedmiotu:
- TERESA OLECHOWSKA
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika i Telekomunikacja
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- JA4Z
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- - 50 + 45 (minimum)
Zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające mu na tworzenie klarownych, dobrze skonstruowanych wypowiedzi. Zna właściwe funkcjonalnie wyrażenia aby zabrać głos w dyskusji i wypowiadać się na temat studiowanej dziedziny.
Słuchanie: Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet, jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio. Rozumie programy telewizyjne, filmy, wykłady i prezentacje na tematy związane z daną dziedziną. Potrafi dostrzegać zmianę rejestru wypowiedzi.
Pisanie: Potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafi przygotować opis swojego projektu do grantu lub konkursu, napisać opinię o cudzym projekcie/pracy, zrobić notatki z wykładu ze swojej dziedziny, napisać streszczenie artykułu na tematy związane ze swoją dziedziną, napisać artykuł popularno-naukowy.
Czytanie: Rozumie długie i złożone teksty specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne związane ze swoją dziedziną.
Mówienie: Potrafi formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi, dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 4
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia45h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -ZALICZONY poziom B2
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie ze zrozumieniem dyskusji, na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach, będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- -Rozwój znajomości jęz. angielskiego na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka specjalistycznego i akademickiego.
nauczenie studentów sporządzania notatek w czasie wykładów z ich dziedziny i następnie umiejętne ich wykorzystanie,
nauczenie studentów sporządzania raportów zwięzłych w punktach lub rozszerzonych,
umożliwienie studentom swobodnego pisemnego i ustnego porozumiewania się na tematy naukowe,
nauczenie studentów czytania literatury fachowej (strony internetowe, artykuły prasowe, książki) w języku angielskim;
przygotowanie studentów do uczestniczenia w wykładach, zajęciach i seminariach na uczelniach zagranicznych;
nauczenie studentów krytycznego wypowiadania się na piśmie,
nauczenie studentów wypełniania formularzy,
nauczenie studentów pisania instrukcji,
nauczenie studentów przygotowywania projektów w formie pisemnej zgłaszanych do grantów,
nauczenie studentów pisania artykułów naukowych, w tym włączania do nich diagramów, tabel, odnośników, itp.
- Treści kształcenia:
- -Tematy:
Leksyka, struktury gramatyczne, oraz składnia z następujących dziedzin + ćwiczenie umiejętności posługiwania się nimi;
rozwijanie umiejętności studiowania - szybkie czytanie ze zrozumieniem, samoocena, metody powtarzania materiału, zarządzanie czasem, radzenie sobie ze stresem;
proces badawczy – biblioteka i Internet, seminaria i konferencje;
granty – pisanie projektów, zgłaszanie projektu;
praca – europejskie c.v., portfolio, formularze, etyka zawodowa; osobowość; udział w konkursach, itp.
własność intelektualna – etyka, copyright, patenty;
język zarządzania, marketingu, komunikacji, podejmowania decyzji i negocjacji, praca w zespole;
matematyka – skomplikowane równania, terminologia, macierze, funkcje, teza i przeprowadzenie dowodu;
informatyka – systemy operacyjne, diagramy, wykresy, schematy; instrukcja działania; zabezpieczanie danych, zjawisko hackerów;
robienie notatek, pisanie raportów, opis procesu, opis doświadczenia;
język mediów – umiejętność wyboru, radzenie sobie z nieznanym słownictwem, skróty; wyłapywanie najważniejszych informacji w czasie słuchania/oglądania; manipulacja; wyszukiwanie i zastosowanie informacji; słowotwórstwo; pisanie artykułów naukowych;
parafrazowanie, pisanie streszczeń;
tło kulturowe – wymiana naukowa, kontakty ze światem naukowym i akademickim z innych państw; różnice kulturowe; rejestry językowe;
- Metody oceny:
- - kontakty raz na 3 tygodnie i sprawozdanie z zadanego materiału z prowadzącą przedmiot;
rozmowy via SKYPE na zadany temat;
zaliczenie tzw. PORTFOLIA z wszystkim zadaniami;
zaliczenie egzaminu na poziomie C1 Academic w formie pisemnej na ogłoszonym wczesniej zjeździe.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- -autorskie materiały prowadzącej przedmiot z ESP i EAP oraz jej autorski skrypt umieszczony i dostępny na stronie OKNA;
wybrane ćwiczenia z Oxford English for Information Technology, Eric H. Glendinning, John McEwan, OUP;
materiały video z ESP i Eap z TEDx/YouTube z opracowanymi do nich zadaniami autorstwa prowadzącej przedmiot;
autorskie strony internetowe;
linki docelowe podawane razem z zadaniami w trakcie kursu.
- Witryna www przedmiotu:
- -język angielski poziom D (C1 Academic)
- Uwagi:
- -Ze względu na specyfikę przedmiotu, zajęcia trwają od początku grudnia do połowy czerwca.
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W05, K_W08, K_W09, K_W10, K_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W05, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05, K_K03, K_K04, K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K05, T2A_K03, T1A_K04, T1A_K01