Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Transport | Wydział Transportu | 2014/2015 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Transport | Prodziekan ds. Kształcenia |
Cele:
Studia drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Transport kształtują i rozszerzają wiedzę o systemach transportowych i systemach logistycznych, systemach zarządzania, o technicznych środkach transportu, ich bezpiecznym i efektywnym wykorzystaniu, o analizie, modelowaniu i ocenie systemów transportowych i logistycznych, o technologii przewozów i technologii magazynowania oraz o systemach kierowania i sterowania ruchem pojazdów dla zapewnienia przewozów z efektywnym wykorzystaniem środków technicznych, przy zapewnieniu właściwego bezpieczeństwa i niezawodności procesu transportowego. Efekty kształcenia dotyczą projektowania, tworzenia, modernizacji, wdrażania, zarządzania i eksploatacji systemów transportowych i systemów logistycznych. Nabyte umiejętności i kompetencje społeczne są wykorzystywane w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym i wewnątrzzakładowym. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich absolwentów kierunku Transport są rozwijane w ramach specjalności odpowiadających problemowo podstawowym obszarom działalności zawodowej magistra inżyniera transportu. Studia drugiego stopnia prowadzone są w zakresie specjalności: Audyt logistyczny, Diagnostyka samochodowa, Inteligentne systemy transportowe, Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych, Logistyka i technologia transportu kolejowego, Logistyka i technologia transportu samochodowego, Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania, Rzeczoznawstwo samochodowe, Sterowanie ruchem kolejowym, Sterowanie ruchem drogowym, Sterowanie ruchem lotniczym. Miejscem pracy absolwenta Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej są te działy gospodarki narodowej, gdzie występują i są rozwiązywane problemy przemieszczania ludzi i ładunków. Są to instytucje i przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem, budową, modernizacją, eksploatacją i rozwojem systemów transportowych oraz ich infrastruktury, układów i środków transportu. Wszędzie tam inżynierowie transportu współpracują ze specjalistami z zakresu urbanistyki, budownictwa, energetyki, budowy maszyn, teleinformatyki, ekonomii, ergonomii, socjologii, ochrony środowiska oraz wojskiem i służbami państwowymi (policja, straż pożarna, straż graniczna). Dotyczy to także etapu prac studialnych, formułowania koncepcji programowo-przestrzennych, opracowania programów funkcjonalno-użytkowych oraz wstępnych projektów technologicznych i organizacyjnych, projektów budowlanych i wykonawczych układów komunikacyjnych i obiektów zaplecza technicznego transportu oraz projektów w zakresie koncepcji i założeń techniczno-użytkowych środków transportu.
Warunki przyjęć:
Studia drugiego stopnia są przeznaczone dla absolwentów studiów pierwszego stopnia (stacjonarnych i niestacjonarnych) kierunku Transport lub innych kierunków technicznych w zakresie specjalności dotyczących infrastruktury transportu, systemów sterowania i telematyki w transporcie, środków transportu. Przeprowadza się nabór na następujące specjalności i profile nauczania w ramach niektórych specjalności: 1. Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych 2. Logistyka i technologia transportu, w tym profile nauczania: •logistyka transportu kolejowego •logistyka transportu samochodowego 3. Sterowanie ruchem w transporcie, w tym profile nauczania: •sterowanie ruchem kolejowym •sterowanie ruchem drogowym •sterowanie ruchem lotniczym 4. Telematyka transportu Decyzja o przyjęciu na studia będzie podejmowana na podstawie dokumentów kandydata oraz wyników rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli liczba kandydatów przekroczy ustalony limit przyjęć.
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Audyt logistyczny
(Rozwiń)
|
||||||||||
Audyt logistyczny | Specjalnościowe | Kształtowanie kosztów logistycznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Diagnostyka samochodowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Diagnostyka samochodowa | Specjalnościowe | Identyfikacja i ocena stanu technicznego pojazdów samochodowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy prawne funkcjonowania i wyposażenie stacji kontroli pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe w motoryzacji | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika samochodowa | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia napraw pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Inteligentne systemy transportowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inteligentne systemy transportowe | Specjalnościowe | Architektura inteligentnych systemów transportowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektroniczne systemy bezpieczeństwa w transporcie | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inteligentne systemy sterowania i diagnostyki | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Lokalizacja i zarządzanie środkami transportu | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Dynamika samochodu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe w motoryzacji | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika samochodowa | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Infrastruktura transportu kolejowego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Infrastruktura transportu drogowego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Rzeczoznawstwo samochodowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Rzeczoznawstwo samochodowe | Specjalnościowe | Dynamika samochodu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Identyfikacja i ocena stanu technicznego pojazdów samochodowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika samochodowa | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia napraw pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy ruchu drogowego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportu miejskiego | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym I | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria sterowania ruchem kolejowym I | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria sterowania ruchem kolejowym II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowa i eksploatacja lotnisk | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowa i eksploatacja statków powietrznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nawigacja lotnicza I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Mechanika stosowana | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria niezawodności i bezpieczeństwa | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Metody matematyczne w transporcie | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wybrane działy informatyki stosowanej | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane działy matematyki stosowanej I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Audyt logistyczny
(Rozwiń)
|
||||||||||
Audyt logistyczny | Specjalnościowe | Gospodarka zapasami | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procedury analityczne audytu logistycznego I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procedury analityczne audytu logistycznego II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Diagnostyka samochodowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Diagnostyka samochodowa | Specjalnościowe | Kosztorysowanie napraw oraz wycena pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej II | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Obiekty zaplecza technicznego motoryzacji | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Inteligentne systemy transportowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inteligentne systemy transportowe | Specjalnościowe | Analiza obrazów i sygnałów w ITS | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo informacyjne ITS | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie elementów ITS | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Środowisko telekomunikacyjne ITS | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Materiały eksploatacyjne I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Obiekty zaplecza technicznego motoryzacji | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rzeczoznawstwo samochodowe | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Eksploatacja taboru kolejowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia i organizacja przewozów kolejowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Eksploatacja pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia i organizacja przewozów samochodowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Eksploatacja środków transportu wewnętrznego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wymiarowanie systemów logistycznych | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Rzeczoznawstwo samochodowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Rzeczoznawstwo samochodowe | Specjalnościowe | Kosztorysowanie napraw oraz wycena pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rekonstrukcja wypadków drogowych | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rzeczoznawstwo samochodowe | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo w systemach kierowania i sterowania ruchem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania II | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy ruchu drogowego II | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo w systemach kierowania i sterowania ruchem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania II | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym III | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo w systemach kierowania i sterowania ruchem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania II | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nawigacja lotnicza II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy zarządzania ruchem lotniczym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praktyka dyplomowa | 2 | 0 | 0 | 0 | 1200 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Praca przejściowa | 6 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Sterowanie i zarządzanie ruchem | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy teleinformatyczne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Obieralne HES | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geografia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki prezentacji audiowizualnej i pisemnej z elementami prawno-autorskimi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka współczesna | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wybrane działy matematyki stosowanej II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Seminarium dyplomowe magisterskie | 4 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa magisterska | 20 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Obieralne HES | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geografia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki prezentacji audiowizualnej i pisemnej z elementami prawno-autorskimi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne I, II | Obieralne | Przedmiot obieralny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Europejski system sterowania pociągiem (ETCS) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i technologia morskich przewozów kontenerowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy zarządzania jakością w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria i praktyka procesów decyzyjnych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Tr2A_W01
- Ma poszerzoną i pogłębioną, wiedzę w wybranym zakresie matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z kierunkiem Transport, obejmującą: 1) aproksymację wielkości matematycznych przy użyciu metod Monte Carlo, 2) jednowymiarowe procesy stochastyczne oraz ich zastosowania w technice, 3) funkcje zespolone i przekształcenia całkowe, 4) wielowymiarową analizę statystyczną.
- Efekt Tr2A_W02
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wykorzystania metod badań operacyjnych, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z transportem.
- Efekt Tr2A_W03
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z kierunkiem studiów Transport, obejmującą mechanikę kwantową oraz znajomość budowy urządzeń nanowymiarowych.
- Efekt Tr2A_W04
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem Transport, obejmującą: 1) informatykę, w tym zasady zaawansowanego programowania sieciowego; 2) mechanikę, w tym podstawy mechaniki analitycznej, układów drgających, elementów analizy i syntezy układów dynamicznych stosowanych w technicznych środkach transportu; 3) telekomunikację, w tym technologie i techniki funkcjonowania systemów i sieci teleinformatycznych wykorzystywanych dla potrzeb organizacji i kierowania transportem.
- Efekt Tr2A_W05
- Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu kierunku studiów Transport, obejmującą: 1) modelowanie systemów i procesów transportowych, 2) kierowanie i sterowanie ruchem kolejowym, drogowym oraz lotniczym, 3) teorię niezawodności i bezpieczeństwa, 4) systemy pomiarowe, 5) telematykę transportu i inteligentne systemy transportowe.
- Efekt Tr2A_W06
- Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybraną specjalnością, obejmującą: 1) infrastrukturę transportu, 2) środki transportu, 3) systemy transportowe, 4) kierowanie i sterowanie ruchem (kolejowym, drogowym lub lotniczym), w tym analizę rozbudowanych systemów kierowania i sterowania ruchem; 5) eksploatację techniczną, diagnostykę lub rzeczoznawstwo, 6) telematykę transportu lub inteligentne systemy transportowe, 7) audyt logistyczny.
- Efekt Tr2A_W07
- Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu transportu i pokrewnych dyscyplin naukowych, dotyczącą: 1) infrastruktury transportu, 2) środków transportu, 3) systemów transportowych i logistyki, 4) kierowania i sterowania ruchem kolejowym (kolei aglomeracyjnej, kolei konwencjonalnej i szybkiej), drogowym (w miastach i na drogach szybkiego ruchu) oraz lotniczym; 5) eksploatacji technicznej, 6) systemów pomiarowych, 7) telematyki transportu i inteligentnych systemów transportowych.
- Efekt Tr2A_W08
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu transportu, dotyczące: 1) infrastruktury transportu, 2) środków transportu, 3) systemów transportowych i logistyki, 4) kierowania i sterowania ruchem kolejowym (kolei aglomeracyjnej, kolei konwencjonalnej i szybkiej), drogowym (w miastach i na drogach szybkiego ruchu) oraz lotniczym; 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu i inteligentnych systemów transportowych.
- Efekt Tr2A_W09
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu wybranej specjalności, dotyczące: 1) infrastruktury transportu, 2) środków transportu, 3) systemów transportowych kolejowych, samochodowych lub lotniczych, 4) kierowania i sterowania ruchem kolejowym, drogowym lub lotniczym, 5) eksploatacji technicznej, diagnostyki lub rzeczoznawstwa, 6) telematyki transportu lub inteligentnych systemów transportowych, 7) audytu logistycznego.
- Efekt Tr2A_W10
- Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej dotyczącej: 1) ogólnych zagadnień transportu, 2) szczegółowych zagadnień określonych wybraną specjalnością.
- Efekt Tr2A_W11
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Tr2A_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w wybranym języku obcym. Potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie dotyczące: 1) ogólnych zagadnień transportu, 2) szczegółowych zagadnień transportu określonych wybraną specjalnością.
- Efekt Tr2A_U02
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w wybranym języku obcym.
- Efekt Tr2A_U03
- Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w wybranym języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych.
- Efekt Tr2A_U04
- Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
- Efekt Tr2A_U05
- Ma umiejętności językowe w zakresie transportu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Posługuje się wybranym językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, również w sprawach zawodowych, czytania ze zrozumieniem literatury fachowej, a także przygotowania i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego.
- Efekt Tr2A_U06
- Potrafi wykorzystać metody optymalizacji, metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych dotyczących transportu, w tym: 1) potrafi rozwiązywać zadania dynamiki układów drgających, dokonywać jakościowej i ilościowej analizy dynamicznych układów drgających oraz modelować układy mechaniczne; 2) potrafi dokonywać pomiarów, zna budowę przyrządów i własności wielkości mierzonych stałych i zmiennych w czasie (losowych i zdeterminowanych); 3) potrafi dokonać oceny niezawodności eksploatacyjnej oraz bezpieczeństwa systemów technicznych; 4) potrafi zapisać zależności matematyczne opisujące modele organizowania ruchu; 5) potrafi sformułować jakościowe i formalne kryteria optymalizacji.
- Efekt Tr2A_U07
- Potrafi wykorzystać metody optymalizacji, metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych dotyczących wybranej specjalności, w tym: 1) potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne - w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując - do analizy i projektowania elementów, układów, urządzeń i systemów transportowych, 2) potrafi zaplanować oraz przeprowadzić symulację i pomiary charakterystyk, a także ekstrakcję parametrów charakteryzujących elementy, układy, urządzenia i systemy transportowe.
- Efekt Tr2A_U08
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody i umiejętności w wybranym zakresie obejmującym: 1) metody Monte Carlo, w tym generowanie liczb losowych, przybliżone wyznaczanie całek, rozwiązywanie równań różniczkowych i rozwiązywanie układów równań liniowych; 2) rozwiązywanie problemów opisywanych za pomocą procesów stochastycznych; 3) praktyczne zastosowanie funkcji zespolonych i przekształceń całkowych; 4) wielowymiarową analizę statystyczną danych empirycznych w badaniach inżynierskich.
- Efekt Tr2A_U09
- Potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie transportu - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne, w tym: 1) potrafi integrować wiedzę z dziedziny elektroniki, mechaniki, elektrotechniki, elektroenergetyki, informatyki, automatyki, telekomunikacji, ekonomii, prawa, eksploatacji technicznej, ergonomii i bezpieczeństwa pracy, teorii niezawodności i bezpieczeństwa; 2) potrafi integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł.
- Efekt Tr2A_U10
- Potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie wybranej specjalności – integrować wiedzę: 1) z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanej specjalności oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne; 2) pochodzącą z różnych źródeł.
- Efekt Tr2A_U11
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie transportu, w tym: 1) potrafi formułować oraz - wykorzystując odpowiednie narzędzia analityczne, symulacyjne i eksperymentalne - testować hipotezy związane z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów i systemów transportowych, 2) potrafi zapisać formalnie model systemu transportowego i jego elementy – strukturę, charakterystyki elementów struktury, potok ruchu.
- Efekt Tr2A_U12
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie wybranej specjalności.
- Efekt Tr2A_U13
- Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w transporcie, w tym: 1) potrafi ocenić przydatność technologii teleinformatycznych; 2) potrafi sformułować kryteria oceny wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w transporcie ze względu na bezpieczeństwo i niezawodność, w odniesieniu do infrastruktury, środków, systemów, urządzeń, układów i obiektów transportu.
- Efekt Tr2A_U14
- Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w wybranej specjalności, w tym potrafi sformułować kryteria oceny ze względu na własności takie jak: interoperacyjność, kompatybilność, efektywność, wrażliwość, bezpieczeństwo, niezawodność, sprawność, energooszczędność, ochronę środowiska w odniesieniu do infrastruktury, środków, systemów, urządzeń, układów i obiektów transportu.
- Efekt Tr2A_U15
- Potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych dotyczących transportu lub wybranej specjalności, w tym potrafi zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań projektowych i modeli elementów, układów i systemów transportowych ze względu na określone kryteria.
- Efekt Tr2A_U16
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla transportu, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne, w tym: 1) potrafi sformułować specyfikację projektową złożonego elementu, układu, urządzenia lub systemu transportowego, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej, oraz innych aspektów pozatechnicznych, w tym oddziaływania na otoczenie, 2) potrafi przedstawić sformułowanie zadań optymalizacyjnych rozłożenia potoku ruchu na sieci transportowej wg zasady równych kosztów średnich oraz wg równych kosztów krańcowych, 3) potrafi korzystać z informacji zawartych w uregulowaniach prawnych dotyczących transportu zawartych w ustawach o transporcie zbiorowym, kolejowym, drogowym, prawo budowlane, prawo o ruchu drogowym i innych pozostałych i branżowych uregulowań prawnych, 4) potrafi konfigurować urządzenia komunikacyjne w lokalnych i rozległych sieciach teleinformatycznych, 5) potrafi ocenić jakość sieci teleinformatycznych.
- Efekt Tr2A_U17
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla wybranej specjalności, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.
- Efekt Tr2A_U18
- Potrafi ocenić przydatność i dostrzec ograniczenia metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, w tym: 1) potrafi ocenić przydatność technologii telekomunikacyjnych; 2) potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz procesy budowy i eksploatacji elementów, układów i urządzeń transportowych ze względu na zadane kryteria techniczno-ekonomiczne. Potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla transportu, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy.
- Efekt Tr2A_U19
- Potrafi ocenić przydatność i dostrzec ograniczenia metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla wybranej specjalności. Potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla wybranej specjalności, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy. Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów, metod projektowania, wytwarzania i eksploatacji do projektowania, budowy i eksploatacji układów, urządzeń i systemów transportowych.
- Efekt Tr2A_U20
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system, usługę lub proces, związane z transportem, oraz zrealizować ten projekt – co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia. 1) potrafi wykorzystywać oprogramowanie sieciowe; 2) potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne - w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując - do analizy i projektowania elementów, układów i systemów transportowych; 3) potrafi projektować elementy, układy, urządzenia i systemy transportowe z uwzględnieniem zadanych kryteriów techniczno-ekonomicznych, w razie potrzeby przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody projektowania lub komputerowe narzędzia wspomagania projektowania; 4) potrafi przedstawić sformułowanie modeli rozwoju systemu transportowego oraz sformułowanie zadań optymalizacyjnych doboru środków do zadań.
- Efekt Tr2A_U21
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system, usługę lub proces, związane z wybraną specjalnością, oraz zrealizować ten projekt – co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia. Potrafi przeprowadzić analizę bezpieczeństwa i niezawodności zaprojektowanych układów, urządzeń i systemów.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Tr2A_K01
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt Tr2A_K02
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia.