- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy prawne funkcjonowania i wyposażenie stacji kontroli pojazdów
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Jerzy R. Bogdański
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SMS120
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godz., w tym: praca na wykładach 30 godz., studiowanie literatury w zakresie wykładu 16 godz., przygotowanie się do zaliczenia wykładu 12 godz., konsultacje 2 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt ECTS (32 godz., w tym: praca na wykładach 30 godz., konsultacje 2 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami warunkującymi prawne aspekty funkcjonowania stacji kontroli pojazdów (SKP) w Polsce, metodami kontroli stanu technicznego w SKP, metodami badania pojazdów specjalnych oraz z wyposażeniem SKP.
- Treści kształcenia:
- Podstawowe akty prawne warunkujące funkcjonowanie Stacji Kontroli Pojazdów. Podstawowe definicje i określenia. Podział aktów prawnych i ich znaczenie dla systemu badań technicznych. Akty prawne warunkujące realizację procesu technologicznego badania pojazdu. Badania podstawowe i rozszerzone. Badania pojazdów specjalnych. Wymagania technologiczne stawiane Stacjom Kontroli Pojazdów. Wymagania odnoszące się do wyposażenia technologicznego SKP. Przykłady rozwiązań technologicznych i wyposażenia istniejących stacji. Przepisy warunkujące wykonanie prawidłowego projektu technologicznego oraz dobór wyposażenia SKP. Wymagania stawiane diagnostom.
- Metody oceny:
- kolokwium, część pisemna i ustna
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Materiały dostarczone przez prowadzącego
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- ma wiedzę o podstawowych aktach prawnych warunkujących funkcjonowanie Stacji Kontroli Pojazdów.
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W02, InzA_W05
- Efekt W02
- zna podstawowe definicje i określenia. oraz podział aktów prawnych i ich znaczenie dla systemu badań technicznych.
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W02, InzA_W05
- Efekt W03
- zna akty prawne warunkujące realizację procesu technologicznego badania pojazdu oraz badania podstawowe i rozszerzone, badania pojazdów specjalnych.
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W05, InzA_W05
- Efekt W04
- ma podstawową wiedzę o wymaganiach technologicznych stawianych Stacjom Kontroli Pojazdów oraz o wymaganiach odnoszących się do wyposażenia technologicznego SKP.
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W05, InzA_W05
- Efekt W05
- zna przykłady rozwiązań technologicznych i wyposażenia istniejących stacji oraz przepisy warunkujące wykonanie prawidłowego projektu technologicznego oraz dobór wyposażenia SKP. A także wymagania stawiane diagnostom
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W05, InzA_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- potrafi pozyskać informacje z literatury dotyczące zagadnień odnoszących się do aktów prawnych w SKP
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01
- Efekt U03
- potrafi wykorzystać poznane akty prawne do analizowania ich wpływu na proces technologiczny badania pojazdu w SKP
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U10, InzA_U03
- Efekt U02
- umie dokonać krytycznej analizy zapisów sformułowań użytych w analizowanych aktach prawnych.
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U11
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Weryfikacja: kolokwium – część pisemna i ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K06, InzA_K02