Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Technologia Chemiczna | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2019/2020 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Technologia Chemiczna | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: dchudzicka@pw.plock.pl |
Cele:
Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu nauk chemicznych i technicznych oraz chemicznych procesów technologicznych, a także umiejętności korzystania z niej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska oraz powinien kierować się w swoich działaniach zawodowych zasadą zrównoważonego rozwoju. Posiada podstawowe umiejętności kierowania zespołami ludzkimi oraz firmą. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz firmach produkujących nowoczesne materiały – na stanowiskach związanych z organizacją i prowadzeniem procesów produkcyjnych. Zakres wiedzy ekonomicznej umożliwia mu podjęcie samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent studiów zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz może posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów.
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Wspólne dla wydziału | Ergonomia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarki rynkowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Komunikacja w działaności gospodarczej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Socjologia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Maszynoznawstwo chemiczne | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Maszynoznawstwo chemiczne - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Zarządzanie jakością | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia ogólna i nieorganiczna | 5 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Obliczenia chemiczne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna w technologii chemicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna w technologii chemicznej - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Zajęcia informacyjne | Wspólne dla wydziału | Przysposobienie biblioteczne | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | sylabus |
  |   | Zasady BHP i ochrona przeciwpożarowa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Aparatura przemysłu chemicznego | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Automatyka i pomiary wielkości fizycznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru: Energia w gospodarce narodowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy: Ochrona przeciwpożarowa | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy: Ochrona środowiska | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy: Redakcja, edycja i formatowanie poprawnego komputeropisu | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia analityczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Chemia ogólna i nieorganiczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii nieorganicznej | 5 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna w technologii chemicznej - projekt | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Aparatura przemysłu chemicznego - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Inżynieria chemiczna | 5 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Laboratorium automatyki i pomiarów wielkości fizycznych | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wizualizacja danych technicznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Wizualizacja danych technicznych - projekt | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia fizyczna | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Ćwiczenia rachunkowe z chemii fizycznej | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii analitycznej | 5 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Matematyka w technologii chemicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Matematyka w technologii chemicznej - projekt | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Analiza instrumentalna | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Projektowanie operacji jednostkowych | 5 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Rozdzielanie mieszanin | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia organiczna | 9 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii fizycznej | 5 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Chemia związków heteroorganicznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Chemia związków heteroorganicznych - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Laboratorium analizy instrumentalnej | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Obliczenia w technologii chemicznej | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii i technologii związków wielkocząsteczkowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii przerobu ropy naftowej | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna organiczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Termodynamika techniczna | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Obrót niebezpiecznymi substancjami chemicznymi | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Preparatyka organiczna | 5 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Zarządzanie produktami chemicznymi | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: specjalnościowe - Technologia petrochemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
specjalnościowe - Technologia petrochemiczna | Wspólne dla specjalności | Projektowanie wyrobów z tworzyw sztucznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia procesów petrochemicznych | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia procesów petrochemicznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia procesów rafineryjnych | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologia procesów rafineryjnych - projekt | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Tworzywa sztuczne | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zastosowanie tworzyw sztucznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Inżynieria procesów rafineryjnych | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Inżynieria procesów rafineryjnych - projekt | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Surowce syntezy organicznej | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Surowce syntezy organicznej - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania elementów z tworzyw sztucznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Tworzywa sztuczne konstrukcyjne | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wybrane właściwości tworzyw sztucznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Angielska terminologia chemiczna | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Laboratorium technologii organicznej | 5 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania w technologiii chemicznej | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: specjalnościowe - Technologia petrochemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
specjalnościowe - Technologia petrochemiczna | Wspólne dla specjalności | Laboratorium tworzyw sztucznych | 7 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Procesy otrzymywania paliw i środków smarowych - laboratorium | 7 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 4 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii i fizykochemii produktów naftowych | 7 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
  |   | Wybrane właściwości tworzyw sztucznych - laboratorium | 7 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Bezpieczeństwo techniczne | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Zajęcia informacyjne | Wspólne dla wydziału | Redagowanie i archiwizowanie prac dyplomowych | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt C1A_W01
- Ma wiedzę z zakresu algebry i analizy matematycznej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_W02
- Ma wiedzę z zakresu probabilistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_W03
- Ma wiedzę z zakresu fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki współczesnej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_W04
- Ma wiedzę z zakresu chemii nieorganicznej, fizycznej, analitycznej i organicznej.
- Efekt C1A_W05
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia i opisu działania aparatury pomiarowej i układów kontrolno-pomiarowych.
- Efekt C1A_W06
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk ekonomicznych.
- Efekt C1A_W07
- Ma wiedzę ogólną z zakresu charakterystyki surowców stosowanych w technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W08
- Ma ogólną wiedzę z zakresu maszynoznawstwa i aparatury chemicznej, pomiarów technologicznych, elementów automatyki przemysłowej i sterowania procesami technologicznymi.
- Efekt C1A_W09
- Ma wiedzę ogólną z zakresu operacji jednostkowych w technologii chemicznej; doboru tworzyw konstrukcyjnych stosowanych do budowy aparatury procesowej.
- Efekt C1A_W10
- Ma wiedzę ogólną z zakresu stosowania termodynamiki do określania możliwości przebiegu reakcji na podstawie parametrów termodynamicznych; stosowania termodynamiki technicznej do modelowania procesów technologicznych.
- Efekt C1A_W11
- Ma szczegółową wiedzę z zakresu syntezy organicznej, technologii otrzymywania produktów przerobu ropy naftowej, w tym syntezy polimerów i technologii otrzymywania materiałów polimerowych.
- Efekt C1A_W12
- Ma szczegółową wiedzę z zakresu projektowania wyrobów z tworzyw polimerowych oraz prostych technologii otrzymywania produktów naftowych.
- Efekt C1A_W13
- Ma szczegółową wiedzę dotyczącą właściwości i zastosowania produktów przerobu ropy naftowej oraz właściwości, przetwórstwa i zastosowania tworzyw sztucznych.
- Efekt C1A_W14
- Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W15
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W16
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych uwarunkowań działalności inżynierskiej.
- Efekt C1A_W17
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy w technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W18
- Ma podstawową wiedzę z zakresu zagrożeń i ryzyka w przemyśle chemicznym, bezpiecznego postępowania oraz zapobiegania wypadkom i awariom, postępowania w przypadku zaistnienia wypadków lub awarii, stosowania międzynarodowych przepisów z zakresu bezpieczeństwa technicznego.
- Efekt C1A_W19
- Ma wiedzę z zakresu zarządzania, w tym zarządzania jakością i produktami chemicznymi.
- Efekt C1A_W20
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą ochrony środowiska w przemyśle chemicznym, gospodarki odpadami, w tym odpadami tworzyw sztucznych.
- Efekt C1A_W21
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
- Efekt C1A_W22
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
- Efekt C1A_W23
- Zna typowe technologie inżynierskie w zakresie technologii chemicznej.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt C1A_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym w zakresie technologii chemicznej; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt C1A_U02
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych w działalności inżynierskiej z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_U03
- Potrafi opracować opracowanie zawierające omówienie wyników realizacji tego zadania inżynierskie w zakresie technologii chemicznej, a także jego streszczenie w języku obcym.
- Efekt C1A_U04
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, także w języku obcym, poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_U05
- Ma umiejętność samokształcenia się.
- Efekt C1A_U06
- Ma umiejętności językowe umożliwiające porozumiewanie się, a także rozumienie treści kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów.
- Efekt C1A_U07
- Potrafi posługiwać się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania i symulacji procesów technologicznych.
- Efekt C1A_U08
- Potrafi planować i przeprowadzać pomiary podstawowych właściwości charakteryzujących materiały, w tym szczególnie produkty przerobu ropy naftowej i materiały polimerowe; potrafi przeprowadzić symulacje procesów technologicznych.
- Efekt C1A_U09
- Potrafi przedstawiać otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
- Efekt C1A_U10
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w technologii chemicznej metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
- Efekt C1A_U11
- Potrafi zastosować elementarną wiedzę z zakresu probabilistyki i statystyki matematycznej do obróbki danych doświadczalnych.
- Efekt C1A_U12
- Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_U13
- Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań obejmujących projektowanie procesów technologicznych – dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
- Efekt C1A_U14
- Potrafi oceniać wpływ jakości surowców na przebieg procesu technologicznego.
- Efekt C1A_U15
- Potrafi określać zależności pomiędzy procesami produkcji chemicznej a właściwościami chemicznymi i fizykochemicznymi produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych.
- Efekt C1A_U16
- Potrafi określać wpływ właściwości chemicznych i fizykochemicznych produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych na ich właściwości eksploatacyjne.
- Efekt C1A_U17
- Potrafi określać wpływ właściwości chemicznych i fizykochemicznych produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych na ich jakość.
- Efekt C1A_U18
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym.
- Efekt C1A_U19
- Stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane z pracą w przemyśle chemicznym.
- Efekt C1A_U20
- Potrafi dokonać krytycznej analizy procesu technologicznego i ocenić istniejące rozwiązania techniczne.
- Efekt C1A_U21
- Potrafi dokonać oceny efektywności procesów technologicznych za pomocą głównych wskaźników technologicznych.
- Efekt C1A_U22
- Potrafi sformułować specyfikację produktu i dokonać identyfikacji technologii jego otrzymywania.
- Efekt C1A_U23
- Potrafi dobrać właściwą technologię w celu uzyskania produktów naftowych, petrochemicznych i polimerowych o założonych właściwościach chemicznych i fizykochemicznych.
- Efekt C1A_U24
- Potrafi sformułować założenia do opracowania bilansu materiałowego i energetycznego procesu technologicznego.
- Efekt C1A_U25
- Potrafi wybrać metody i narzędzia do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla technologii chemicznej.
- Efekt C1A_U26
- Potrafi zaprojektować proste urządzenie, system kontrolno-pomiarowy lub proces używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt C1A_U27
- Potrafi zaprojektować proces technologiczny z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt C1A_K01
- Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
- Efekt C1A_K02
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera z zakresu technologii chemicznej, w tym jej wpływ na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
- Efekt C1A_K03
- Ma świadomość konieczności przestrzegania prawa własności przemysłowej i praw autorskich.
- Efekt C1A_K04
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
- Efekt C1A_K05
- Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
- Efekt C1A_K06
- Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
- Efekt C1A_K07
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w tworzeniu i rozwijaniu indywidualnych form przedsiębiorczości.
- Efekt C1A_K08
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć technologii chemicznej i innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.