Program Wydział Rok akademicki Stopień
Elektronika Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych 2016/2017 mgr
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Stacjonarne Elektronika Rada Wydziału

Cele:

Studia drugiego stopnia na kierunku Elektronika dające tytuł zawodowy magistra inżynieria w jednej z trzech specjalności: - Elektronika i informatyka w medycynie - Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie - Mikrosystemy i systemy elektroniczne

Warunki przyjęć:

http://www.pw.edu.pl/Kandydaci

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
Suma semestr: ∑=0

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
Suma semestr: ∑=0

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
Suma semestr: ∑=0

Semestr 4:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
Suma semestr: ∑=0

Semestr 6:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=0

Semestr 7:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=0

Semestr 8:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W01
ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki w jednym z trzech następujących zakresów: (1. metody analizy sygnałów stochastycznych i algorytmy przetwarzania obrazów) lub (2. metody obliczeniowe przydatne do rozwiązywania złożonych zagadnień dotyczących mikroelektroniki i fotoniki) lub (3. estymacja parametryczna i nieparametryczna, weryfikacja hipotez statystycznych, analiza wariancji i regresji; matematyczne metody opisu i numeryczne techniki symulacji sprzętu: analogowego, cyfrowego i mieszanego) oraz rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki w jednym z trzech następujących zakresów: (1. zjawiska fizyczne stanowiące istotę metod diagnostycznych takich jak radiografia, scyntygrafia i tomografie: rentgenowska, magnetycznego rezonansu jądrowego i pozytonowa) lub (2. zjawiska fizyczne istotne dla działania zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki) lub (3. zjawiska fizyczne istotne dla modelowania, analizy i projektowania obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
Efekt K_W02
ma szczegółową wiedzę w zakresie wybranych kierunków rozwijających się w ścisłym związku z elektroniką
Efekt K_W03
ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia w jednym z trzech następujących zakresów: (1. konstruowanie aparatury medycznej) lub (2. zaawansowane materiały i struktury mikroelektroniki i fotoniki) lub (3. z zakresu studiowanej specjalności MSE i wybranego profilu kształcenia)
Efekt K_W04
ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami jednego z trzech następujących zakresów: (1. systemy komputerowego wspomagania diagnostyki medycznej; techniki tomograficzne stosowane w diagnostyce obrazowej i metody rekonstrukcji obrazów; diagnostyczne techniki medycyny nuklearnej) lub (2. projektowanie złożonych układów scalonych; nanoelektronika lub fotonika zintegrowana; technika laserowa i optoelektronika półprzewodnikowa lub komunikacja optyczna lub mikrofalowa; technologia obrazu lub fotowoltaiki; materiały i nanotechnologie; charakteryzacja i diagnostyka materiałów i struktur nanoelektronicznych i nanofotonicznych) lub (3. z zakresu studiowanej specjalności MSE i wybranego profilu kształcenia)
Efekt K_W05
ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu elektroniki
Efekt K_W06
zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich należących do jednego z trzech następujących zakresów: (1. aparatura elektromedyczna (EKG, EEG itd.); systemy komputerowego wspomagania diagnostyki medycznej; techniki tomograficzne stosowane w diagnostyce obrazowej i metody rekonstrukcji obrazów; diagnostyczne techniki medycyny nuklearnej) lub (2. analiza, projektowanie, modelowanie, charakteryzacja i wytwarzanie zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki oraz analiza i charakteryzacja materiałów mikroelektroniki i fotoniki; analiza i projektowanie złożonych układów scalonych; technika laserowa i optoelektronika półprzewodnikowa lub analiza i projektowanie złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza i projektowanie złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. z zakresu studiowanej specjalności MSE i wybranego profilu kształcenia)
Efekt K_W07
ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Efekt K_W08
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Efekt K_U02
potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
Efekt K_U03
potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Efekt K_U04
potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu elektroniki
Efekt K_U05
potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Efekt K_U06
ma umiejętności językowe w zakresie elektroniki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Efekt K_U07
potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym zaawansowane pomiary i symulacje komputerowe w jednym z trzech podanych poniżej zakresów oraz opracować i interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski: (1. projektowanie podstawowych algorytmów detekcji i diagnozy symptomów patologii; projektowanie aparatury medycznej; kontrola jakości aparatury diagnostycznej stosowanej w medycynie) lub (2. modelowanie i charakteryzacja zaawansowanych materiałów i struktur mikroelektroniki i fotoniki; wytwarzanie struktur mikroelektroniki i fotoniki; weryfikacja złożonych układów scalonych; analiza i modelowanie laserów i optoelektronicznych przyrządów półprzewodnikowych lub analiza złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
Efekt K_U08
potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych należące do jednego z trzech następujących zakresów: (1. projektowanie algorytmów detekcji i diagnozy symptomów patologii; projektowanie aparatury medycznej; kontrola jakości aparatury diagnostycznej stosowanej w medycynie) lub (2. analiza, projektowanie, modelowanie, charakteryzacja i wytwarzanie zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki oraz analiza i charakteryzacja materiałów mikroelektroniki i fotoniki; analiza i projektowanie złożonych układów scalonych; analiza, modelowanie, charakteryzacja i projektowanie laserów i optoelektronicznych przyrządów półprzewodnikowych lub analiza i projektowanie złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza i projektowanie złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
Efekt K_U09
potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę z jednego z trzech następujących obszarów: (1. elektroniki i informatyki w zastosowaniach medycznych) lub (2. mikroelektroniki, fotoniki i nanotechnologii) lub (3. mikrosystemów i systemów elektronicznych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne)
Efekt K_U10
potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi należącymi do jednego z trzech następujących zakresów: (1. projektowanie algorytmów detekcji i diagnozy symptomów patologii; projektowanie aparatury medycznej; kontrola jakości aparatury diagnostycznej stosowanej w medycynie) lub (2. analiza, projektowanie, modelowanie, charakteryzacja i wytwarzanie zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki oraz analiza i charakteryzacja materiałów mikroelektroniki i fotoniki; analiza i projektowanie złożonych systemów scalonych; analiza, modelowanie, charakteryzacja i projektowanie laserów i optoelektronicznych przyrządów półprzewodnikowych lub analiza i projektowanie złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza i projektowanie złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
Efekt K_U11
potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technologii w zakresie elektroniki i jej zastosowań
Efekt K_U12
potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne w jednym z trzech następujących zakresów:(1. aparatura elektromedyczna i techniki rejestracji sygnałów bioelektrycznych; aparatura i techniki radiologiczne; aparatura tomograficzna i algorytmy rekonstrukcji obrazu; aparatura diagnostyczna stosowana w medycynie nuklearnej; systemy komputerowego wspomagania diagnostyki medycznej) lub (2. zaawansowane materiały i struktury mikroelektroniki i fotoniki oraz metody ich charakteryzacji i wytwarzania; złożone systemy scalone; lasery i optoelektroniczne przyrządy półprzewodnikowe lub złożone systemy komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologie obrazu lub złożone systemy fotowoltaiczne) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
Efekt K_U13
potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Efekt K_U14
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Efekt K_U15
potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanej specjalności, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi;potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanej specjalności, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Efekt K_U16
potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - wykonać złożony projekt z zakresu studiowanej specjalności oraz zrealizować ten projekt – co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K01
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Efekt K_K02
ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia