Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Mechatronika | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | 2015/2016 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne | Mechatronika | Dziekan Wydziału SiMR prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski |
Cele:
Celem programu kształcenia na kierunku Mechatronika jest dostarczenie absolwentom obszernej wiedzy z przedmiotów podstawowych oraz dobrze podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu budowy maszyn, pojazdów oraz systemów mechatronicznych. Celem programu jest również wyrobienie w nich interdyscyplinarnego, systemowego podejścia do rozwiązywania problemów technicznych, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami komputerowo wspomaganego procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji i recyklingu. Ze względu na ukierunkowanie efektów kształcenia na wymagania stawiane przez przemysł szeroko pojętych pojazdów i maszyn roboczych, program kształcenia na kierunku MTR Wydziału SiMR w szerokim zakresie uwzględnia zagadnienia z dziedziny Mechaniki płynów, Termodynamiki, Mechaniki i Dynamiki pojazdów. Znaczna cześć programu kształcenia odnosi się do układów napędowych maszyn i pojazdów opartych o napędy mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Nie mniej istotna część programu kształcenia odnosi się do projektowania systemów mechatronicznych stosowanych w pojazdach i maszynach roboczych oraz inteligentnych elementów infrastruktury. W programie kształcenia duża część efektów dotyczy procesu wytwarzania tego typu systemu, bez którego znajomości trudno jest poprawnie zaprojektować elementy układów napędowych i konstrukcji nośnych maszyn i pojazdów. Kierunek Mechatronika umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy inżynierskiej w zakresie ogólnej budowy maszyn, jak również wiedzy specjalistycznej, dotyczącej projektowania, wytwarzania, bezpieczeństwa, sterowania i eksploatacji szerokiej gamy obiektów wydziału, tj. pojazdów (samochodów, ciągników, pojazdów szynowych, pojazdów specjalnych) i maszyn roboczych (budowlanych, drogowych, dźwignic, przenośników i innych) oraz ich systemów mechatronicznych. Studenci studiów II stopnia mają do wyboru następujące specjalności: • Mechatronika Pojazdów • Mechatronika Maszyn Roboczych • Konstrukcje Inteligentne • Mechatronika Pojazdów i Maszyn Roboczych
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Modelowanie systemów mechatronicznych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza zespolona | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Diagnostyka maszyn | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka IV | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika III | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody numeryczne w mechanice | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zintegrowane systemy wytwarzania | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Specjalnościowe | Specjalnościowe | Modelowanie i sterowanie maszyn roboczych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rozproszone systemy mechatroniczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Modelowanie maszyn roboczych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Planowanie ruchu pojazdów autonomicznych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca przejściowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 75 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie i regulacja maszyn roboczych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy czasu rzeczywistego | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Uszkodzeniowo zorientowane sterowanie układami dynamicznymi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane metody analizy sygnałów i obrazów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algorytmy genetyczne i sieci neuronowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo systemów technicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie komputerowe w praktyce inżynierskiej | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalnościowe | Specjalnościowe | Kogeneracja energii w pojazdach | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Napędy hybrydowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obowiązkowe | Podstawy prawa pracy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot społeczno-humanistyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 270 | sylabus |
  |   | Praktyka dyplomowa - 4 tygodnie | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalnościowe | Specjalnościowe | Identyfikacja hałasowo-wibracyjna zagrożeń środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Termoakustyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |