Nazwa przedmiotu:
Planowanie przedsięwzięć biznesowych
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Orechwo
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A13_PPB
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych: 35h, w tym: - obecność na ćwiczeniach: 30h - konsultacje: 5h 2. Praca własna studenta: 40h, w tym: - czytanie literatury, analiza danych statystycznych, aktów prawnych: 20h - przygotowanie się do prezentacji: 5h - przygotowanie się do zaliczenia: 15h Łączny nakład pracy studenta wynosi: 75h, co odpowiada 3 pkt ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 pkt ECTS, co odpowiada 35h kontaktowym - obecność na ćwiczeniach: 30h - konsultacje: 5h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,2 p. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z ekonomii i matematyki.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Przygotowanie studentów do prowadzenia własnych firm, zapoznanie z teorią oraz praktyką zakładania i prowadzenia biznesu w Polsce. Zajęcia koncentrują się na przygotowaniu biznesplanu.
Treści kształcenia:
Podstawowe pojęcia związane z planowaniem przedsięwzięć biznesowych. Istota, funkcje i cele sporządzania biznesplanów. Zasady metodyczne przygotowania biznesplanów. Struktura i elementy składowe biznesplanu. Typowe zastosowanie biznesplanu. Biznesplan sporządzany dla banków. Biznesplan dla projektów współfinansowanych ze środków UE. Błędy i czynniki ryzyka przy tworzeniu biznesplanu. Analiza i ocena projektów inwestycyjnych. Prezentacja koncepcji biznesowej.
Metody oceny:
Zaliczenie zajęć na podstawie przygotowanej prezentacji dotyczącej tematyki zajęć. Obecność oraz aktywny udział w zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
K. Opolski, K. Waśniewski, Biznesplan. Jak go budować i analizować, wyd. VI, CeDeWu, Warszawa 2020 A. Tokarski, J. Wójcik, M. Tokarski, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, wyd. IV, CeDeWu, Warszawa 2017
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się