- Nazwa przedmiotu:
- Foreign Language
- Koordynator przedmiotu:
- lektorzy zatrudnieni w Studium Języków Obcych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Environmental Engineering
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 1110-ISISR-ISA-5101
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2023/2024
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 100 godz. = 4 ECTS: 60 godz. zajęcia kontaktowe z nauczycielem, 40 godz. praca własna.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,5
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- nie dotyczy
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Poziom B2:
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków
przekazu, zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie
ze zrozumieniem dyskusji, na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi
porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z
rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze
stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe
wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach,
będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety rożnych rozwiązań.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości języka na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia
Językowego w zakresie języka ogólnego oraz języka specjalistycznego. Rozwój języka
potrzebnego w środowisku akademickim do prowadzenia dyskusji, wygłaszania prezentacji, pisania prac. Zdanie egzaminu z języka angielskiego na poziomie C1.
- Treści kształcenia:
- Wiedza: Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające mu na tworzenie klarownych, dobrze skonstruowanych wypowiedzi. Zna właściwe funkcjonalnie wyrażenia, aby zabrać głos w dyskusji i wypowiadać się na temat studiowanej dziedziny.
Umiejętności: Pisanie: Student potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafi pisać o złożonych zagadnieniach w prywatnym liście, rozprawce czy opracowaniu, podkreślając kwestie, które uważa za najistotniejsze. Potrafi przeprowadzić analizę danych zawartych w tabelach i grafach. Potrafi opisywać złożone procesy. Potrafi dostosować styl tekstu do potencjalnego czytelnika.
Czytanie: Student rozumie długie i złożone teksty informacyjne, literackie i akademickie, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet te niezwiązane z jego dziedziną.
Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi, dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Potrafi się wypowiadać płynnie i spontanicznie. Potrafi się skutecznie porozumiewać w kontaktach towarzyskich, sprawach
zawodowych i sytuacjach akademickich. Potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy.
Słuchanie: Student rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet, jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio. Rozumie programy telewizyjne i filmy. Rozumie wykłady i przemówienia z zakresu swojej specjalizacji.
Kompetencje społeczne: Student potrafi dostrzegać zmianę rejestru wypowiedzi. Potrafi uczestniczyć w rozmowach i dyskusjach, potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej
różne role.
- Metody oceny:
- Krótkie prace kontrolne. Ocena ustna. Prezentacje. Praca domowa. Ocena pisemna. Testy modułów. Egzamin akademicki C1 zdany w wybranym semestrze.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- IELTS Masterclass, fragmenty Cambridge Vocabulary for IELTS, materiały własne
(artykuły wprowadzające słownictwo tematyczne dla Inżynierii Środowiska)
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
- Studenci są kwalifikowani do grup na podstawie testu kwalifikacyjnego na poziomie B2 lub C1. Głównym celem kursu jest przygotowanie wszystkich studentów do egzaminu akademickiego C1 prowadzonego przez Studium Języków Obcych, niezależnie od poziomu początkowego.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- W zależności od rodzaju i poziomu kursu wybranego przez studenta i opisanego w Kartach Informacyjnych na www.sjo.pw.edu.pl dla obowiązkowego poziomu C1: Student zna struktury gramatyczne i słownictwo pozwalające mu zrozumieć różne typy tekstów pisanych i mówionych, zarówno formalnych, jak i nieformalnych, ogólnych i związanych z kierunkiem studiów.
Weryfikacja: krótkie sprawdziany, egzamin
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
IS_W03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- W zależności od rodzaju i poziomu kursu wybranego przez studenta i zgodnie z opisem w Arkuszach Informacyjnych na stronie www.sjo.pw.edu.pl dla obowiązkowego poziomu C1: Student potrafi zrozumieć główne idee złożonego tekstu zarówno na konkretnym, jak i abstrakcyjnym temacie, w tym dyskusje techniczne w swojej dziedzinie specjalizacji. Potrafi wchodzić w interakcje z pewnym stopniem płynności i spontaniczności, co sprawia, że regularne kontakty z native speakerami są całkiem możliwe bez wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi stworzyć jasny, szczegółowy tekst na szeroki zakres tematów i wyjaśnić punkt widzenia na aktualne zagadnienie, podając zalety i wady różnych opcji.
Weryfikacja: sprawdziany, egzamin
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
IS_U21, IS_U16, IS_U15, IS_U13, IS_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- W zależności od rodzaju i poziomu kursu wybranego przez studenta i zgodnie z opisem zawartym w Arkuszach Informacji o Kursie na stronie www.sjo.pw.edu.pl. wszystkie kursy języków obcych prowadzone przez FLC rozwijają takie kluczowe kompetencje jak m.in. analityczne myślenie, umiejętność uczenia się, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, autoprezentacja itp.
Weryfikacja: dyskusje, sprawdziany,egzamin
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
IS_K05, IS_K03, IS_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe: