Nazwa przedmiotu:
Elementy promocji i marketingu w administracji publicznej
Koordynator przedmiotu:
dr Katarzyna Zambrzycka-Papuda
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A22_EPMAP
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Udział w zajęciach - 30 godzin Przygotowanie do zajęć Czytanie wskazanej literatury Przygotowanie prezentacji 1) Udział w zajęciach: 30h w tym: - udział w zajęciach ćwiczeniowych: 30h 2) Praca własna: 45h w tym: a) przygotowanie do zajęć: 15h b) nauka do pisemnych prac zaliczeniowych: 15h c) praca w grupie / przygotowanie projektu: 12h d) konsultacje: 3h 3) Łącznie: 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1) Czas zajęć kontaktowych: 33h w tym: - udział w zajęciach: 30h - konsultacje: 3h 2) ECTS: 1,3 pkt
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1) Czas zajęć kontaktowych: 33h w tym: - udział w zajęciach: 30h - konsultacje: 3h 2) ECTS: 1,3 pkt
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w tematykę promocji i marketingu w administracji publicznej. Urzędy w sposób celowy wykorzystują wachlarz narzędzi do kreowania wizerunku, który mogą w sposób zamierzony tworzyć i zmieniać. Promocja jest ważnym elementem strategii administracji na szczeblu terytorialnym, centralnym czy też międzynarodowym. Zagadnienia poruszane w trakcie zajęć pozwolą zdobyć wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu metod budowania wizerunku. Informacje te pozwolą lepiej zrozumieć mechanizmy współczesnych organizacji formalnych i będą istotne dla przyszłych i obecnych pracowników administracji publicznej.
Treści kształcenia:
Wprowadzenie do problematyki promocji i marketingu w administracji publicznej Marketing i jego oblicza Promocja i PR w administracji publicznej Media i ich rola w promocji Marketing terytorialny Marketing narodowy Podstawowe zagadnienia marketingu politycznego Case study- Analiza wizerunku wybranej administracji publicznej
Metody oceny:
Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące elementy: - aktywne uczestnictwo w zajęciach (zadaniach indywidualnych/zespołowych elementach warsztatowych, casy study, dyskusjach, przygotowanie prezentacji itp.) - uzyskanie pozytywnej oceny z przygotowania i prezentacji. Na 13/14 zajęciach case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej administracji publicznej (ministerstwo, urząd, ośrodek pomocy społecznej, itp.), ewentualnej innej instytucji publicznej. Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów. 3.5 Uzyskał co najmniej 60% maksymalnej łącznej liczby punktów. 4.0 Uzyskał co najmniej 70% maksymalnej łącznej liczby punktów. 4.5 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów. 5.0 Uzyskał co najmniej 90% maksymalnej łącznej liczby punktów
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Marketing, red. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Wyd. Rebis, 2012 2. Marketin polityczny. Perspektywa psychologiczna., Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, wyd. GWP, Gdańsk, 2007. 3. Marketing narodów. Strategie podejścia do budowania bogactwa narodowego., red. Philip Kotler, Somkid Jatusripitak, Suvit Maesincee,Wyd. Wydawnictwo profesjonalnej szkoły biznesu, Kraków 1999. 4. Teorie komunikowania masowego, Denis McQuail, wyd. PWN, Warszawa 2007.
Witryna www przedmiotu:
Moodle PW
Uwagi:
Podstawowa znajomość języka angielskiego.

Efekty uczenia się