Nazwa przedmiotu:
Komunikacja w administracji publicznej
Koordynator przedmiotu:
dr Katarzyna Zambrzycka-Papuda
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A13_KAP
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Udział w zajęciach: 30h w tym: - udział w zajęciach ćwiczeniowych: 30h 2) Praca własna: 45h w tym: a) przygotowanie do zajęć: 15h b) nauka do pisemnych prac zaliczeniowych: 15h c) praca w grupie / przygotowanie projektu: 12h d) konsultacje: 3h 3) Łącznie: 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1) Czas zajęć kontaktowych: 33h w tym: - udział w zajęciach: 30h - konsultacje: 3h 2) ECTS: 1,3 pkt
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1) Czas zajęć kontaktowych: 33h w tym: - udział w zajęciach: 30h - konsultacje: 3h 2) ECTS: 1,3 pkt
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w tematykę komunikacji w administracji publicznej, która odbywa się zarówno w obszarze wewnętrznym jak i zewnętrznym. Jej podstawowymi uczestnikami są urzędnicy i obywatele danego kraju, wspólnoty czy organizacji. Treść zajęć jest szczególnie istotna dla potencjalnych, przyszłych pracowników administracji publicznej ponieważ poszerzy ich wiedzę na temat skutecznej i efektywnej komunikacji w ich przyszłym miejscu pracy. Pozwoli również na uzyskanie informacji jak w odpowiedni sposób i za pomocą konkretnych narzędzi komunikować się ze społeczeństwem. Jest to wiedza kluczowa do poprawnego funkcjonowania administracji publicznej.
Treści kształcenia:
Zajęcia organizacyjne – wprowadzenie do problematyki komunikacji w administracji Teorie komunikacji społecznej i podstawy organizacji formalnej Komunikacja w administracji wewnętrzna Komunikacja w administracji zewnętrzna Teorie wywierania wpływu społecznego Rola i rodzaje mediów w komunikacji w administracji publicznej Orientacja na PR, marketing i promocję w sektorze publicznym Zarządzanie konfliktem
Metody oceny:
Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące elementy: - aktywne uczestnictwo w zajęciach (zadaniach indywidualnych/zespołowych elementach warsztatowych, casy study, dyskusjach, przygotowanie prezentacji itp.) - uzyskanie pozytywnej oceny z przygotowania i prezentacji. Na 13/14 zajęciach case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej administracji publicznej (ministerstwo, urząd, ośrodek pomocy społecznej, itp.), ewentualnej innej instytucji publicznej. Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów. 3.5 Uzyskał co najmniej 60% maksymalnej łącznej liczby punktów. 4.0 Uzyskał co najmniej 70% maksymalnej łącznej liczby punktów. 4.5 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów. 5.0 Uzyskał co najmniej 90% maksymalnej łącznej liczby punktów
Egzamin:
nie
Literatura:
Em Griffin, Podstawy Komunikacji społecznej, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003. 2. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. Ewa Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. 3. Bogusława Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 2002. 4. Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, red. Barbara Kudra, Elwira Olejniczak, Wyd. UŁ, Łódź 2014. 5. Bogusława Dobek-Ostrowska, Robert Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wyd. Astrum, Wrocław 2002
Witryna www przedmiotu:
Moodle PW
Uwagi:
Podstawowa znajomość języka angielskiego.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Zna podstawową terminologię w zakresie pojęć i definicji dotyczących komunikowania się i tworzenia strategii komunikacyjnych w administracji publicznej.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach problemowego case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej lokalnej instytucji publicznej.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W03, K_W04, K_W02
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG, I.P6S_WK, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o, II.X.P6S_WG.2, II.H.P6S_WG.1.o
Charakterystyka W_02
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą warunków i okoliczności wpływających na skuteczność komunikacji.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach problemowego case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej instytucji publicznej.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W02, K_W03
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o, I.P6S_WK

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji otaczających go zjawisk społecznych w zakresie komunikacji w administracji publicznej.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach problemowego case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej instytucji publicznej. Aktywny udział w zajęciach (realizacja zadań i poleceń w trakcie zajęć).
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U01, K_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1
Charakterystyka U_02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swe zdolności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii w komunikowaniu się w ramach administracji publicznej.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach problemowego case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej instytucji publicznej. Aktywny udział w zajęciach (realizacja zadań i poleceń w trakcie zajęć).
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.T.P6S_UW.2, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1, I.P6S_UW

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań w zakresie systematycznego komunikowania się. Docenia wpływ komunikacji na rozwój społeczny.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach problemowego case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej j instytucji publicznej. Aktywny udział w zajęciach (realizacja zadań i poleceń w trakcie zajęć).
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K04, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KO