Nazwa przedmiotu:
Planowanie kariery zawodowej
Koordynator przedmiotu:
Aneta Dreksler, Joanna Dosta-Kielczyk
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Geodezja i Kartografia
Grupa przedmiotów:
HES
Kod przedmiotu:
GK.SM
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych – 17,w tym: a) wykład - 15 godz. 2) Praca własna studenta w tym min.: przygotowanie CV i listu motywacyjnego zgodnie z przedstawionymi w trakcie zajęć zasadami 1 godz., a także zapoznanie się ze wskazaną literaturą i przygotowanie się do testu wiedzy i samooceny kompetencji przeprowadzanego na ostatnich zajęciach – 5 godz. 3) RAZEM – 6 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
15 godzin - wykład
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
brak
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z koncepcją planowania kariery, jako procesu istotnego z punktu widzenia osiągania efektywności na rynku pracy i profilaktyki wypalenia zawodowego. Rozwój samoświadomości studentów w zakresie posiadanych kompetencji. Wyposażenie studentów w praktyczną wiedzą dotyczącą rynku pracy (źródła informacji, oczekiwania pracodawców, formy kontaktu z pracodawcami, sporządzanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej).
Treści kształcenia:
Etapy planowania kariery uwzględniające samopoznanie oraz informacje dotyczące rynku pracy. Kompetencje sprzyjające osiąganiu sukcesu na rynku pracy (na podstawie statystyk z portalu Biura Karier oraz Success stories). W czasie wykładu przewidziane są również zajęcia mające na celu wzrost świadomości swoich mocnych stron, określenie celów krótko i długoterminowych oraz weryfikację hierarchii wartości. Źródła informacji dotyczących rynku pracy w branży. Narzędzia umożliwiające ocenę opcji (m.in. analiza SWOT, skalowanie, bilans alternatyw). Stworzenie indywidualnego planu rozwoju zawodowego. Trening efektywności osobistej (odporność psychiczna, radzenie sobie ze stresem, motywacja). Zasady sporządzania skutecznych dokumentów aplikacyjnych oraz budowania wizerunku w mediach społecznościowych (LinkedIn, Research Gate, portale branżowe). Przebieg procesów rekrutacyjnych z naciskiem na rozmowę kwalifikacyjną.
Metody oceny:
Test wiedzy z zagadnień poruszanych w trakcie przedmiotu. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych zgodnie z przedstawionymi w trakcie zajęć zasadami.
Egzamin:
nie
Literatura:
Budzy P., Pióro E., Jak znaleźć pracę i nie zgubić po drodze siebie, Świat Książki 2013 Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Helion, Gliwice 2007 Covey S.R., 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2007 Covey S.R., Najpierw rzeczy najważniejsze, Rebis, Poznań 2008 Maurer, Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie, Helion, Gliwice 2007 Polczyk M., Jak i gdzie skutecznie szukać pracy, Wolters Kluwer business, Warszawa 2007 Mrozek M., Praca! Szukam, zmieniam, wybieram, Wolters Kluwer business, Warszawa 2007, Schwartz T., Gomes J., McCarthy C., Taka praca nie ma sensu, MT Biznes,Warszawa 2020, Dweck C., Nowa Psychologia Sukcesu, Muza, Warszawa 2020, Staharczyk D., Clough P., Odporność Psychiczna, GWP, Sopot 2017
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W1
Zna specyfikę rynku pracy w branży; zna możliwości zawodowe absolwenta Wydziału GiK
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt W2
Zna swoje mocne strony oraz narzędzia umożliwiające zdefiniowanie swoich celów krótko i długoterminowych , zna narzędzia umożliwiające ocenę opcji, zna przebieg procesów rekrutacyjnych
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U1
Potrafi zaplanować ścieżkę kariery oraz stworzyć indywidualny plan rozwoju zawodowego.
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U2
Potrafi zaprezentować swoje atuty i kompetencje istotne na rynku pracy
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U3
Potrafi sporządzić dokumenty aplikacyjne oraz budować swój wizerunek zawodowy
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K1
Potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt K2
Potrafi dokonać prezentacji swojego obszaru zainteresowań zawodowych i własnej sylwetki zawodowej
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt K3
Rozwija samoświadomość oraz umiejętności interpersonalne, takie jak: komunikatywność, praca w zespole.
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: