Nazwa przedmiotu:
Język angielski techniczny - poziom B2+
Koordynator przedmiotu:
mgr Adam Feliński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inzynieria Chemiczna i Procesowa
Grupa przedmiotów:
obowiązkowe
Kod przedmiotu:
1070-IC000-MSP-JOS
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 30 2. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji, egzaminów, sprawdzianów etc. - 3. Godziny pracy samodzielnej studenta w ramach przygotowania do zajęć oraz opracowania sprawozdań, projektów, prezentacji, raportów, prac domowych etc. 30 4. Godziny pracy samodzielnej studenta w ramach przygotowania do egzaminu, sprawdzianu, zaliczenia etc. - Sumaryczny nakład pracy studenta 60
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Minimum poziom B2: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Rozwój znajomości języka angielskiego na poziomie B2+ w zakresie języka specjalistycznego zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego. Kształcenie języka specjalistycznego, w szczególności dokładne przyswojenie podstawowej terminologii dotyczącej inżynierii chemicznej i procesowej i stosowanie jej w kontekście związanym ze studiami i przyszłą pracą, przygotowanie do porozumiewania się na tematy fachowe oraz uczestniczenia w wykładach i zajęciach na uczelniach zagranicznych podczas wyjazdów w ramach programu Erasmus. Rozwijanie umiejętności czytania literatury fachowej z zakresu chemii, inżynierii chemicznej i procesowej i dziedzin pokrewnych (strony internetowe, artykuły prasowe) w języku angielskim
Treści kształcenia:
Wydobycie i przetwarzanie ropy naftowej i gazu ziemnego, budowa i funkcjonowanie urządzeń takich jak wyparki, reaktory chemiczne, bioreaktory, wybrane problemy ekologii, biotechnologii, nanotechnologii, farmacji. Lektorat wzbogacony o nowinki z dziedziny inżynierii chemicznej i procesowej, gry i quizy.
Metody oceny:
1. kolokwium 2. test 3. praca domowa 4. dyskusja
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Autentyczne teksty fachowe, nagrania wideo oraz materiały własne lektora. 2. Podręcznik ‘’From Alchemy to Nanotechnology” autorstwa Moniki Korpak, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskiej 2008. 3. Fragmenty podręcznika ‘’ Technical English-Vocabulary and Grammar”, Nick Brieger, Alison Pohl; Summertown Publishing.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie ze zrozumieniem dyskusji, na tematy techniczne z zakresu swojej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach, będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. Celem przedmiotu jest podniesienie znajomości języka angielskiego powyżej poziomu B2, zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego, w zakresie języka specjalistycznego. Zapoznanie studentów z podstawową i rozszerzoną terminologią specjalistyczną. Rozwijanie umiejętności czytania literatury fachowej (strony internetowe, artykuły prasowe, książki, instrukcje techniczne). Nauka prezentowania w języku angielskim. Napisanie streszczenia pracy magisterskiej w języku angielskim. Przygotowanie studenta do porozumiewania się na tematy fachowe podczas studenckich wymian, dalszych studiów lub pracy w firmach polskich i międzynarodowych oraz za granicą. 30 godzin zajęcia + 30 godzin praca własna studenta (w tym przygotowanie do zajęć, przygotowanie do prac kontrolnych, przygotowanie dłuższej prezentacji multimedialnej). Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności). Zaliczenie wszystkich prac kontrolnych. Zaliczenie testu końcowego. Wykonanie wszystkich prac domowych. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Prezentacja.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W1
Student zna słownictwo i struktury gramatyczne pozwalające mu na tworzenie klarownych, dobrze skonstruowanych wypowiedzi. Zna właściwe funkcjonalnie wyrażenia, aby zabrać głos w dyskusji i wypowiadać się na temat studiowanej dziedziny. Zna zasady przygotowania prezentacji.
Weryfikacja: kolokwium, test, praca domowa
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K2_W09, K2_W11
Powiązane charakterystyki obszarowe: P7U_W, I.P7S_WG.o, III.P7S_WG, I.P7S_WK

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U1
Pisanie: Potrafi tworzyć zrozumiałe i dobrze skonstruowane teksty, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafi zrobić notatki z wykładu ze swojej dziedziny, opisać przebieg procesu fizycznego i chemicznego w przemyśle i w laboratorium, eksperyment chemiczny. Czytanie: Rozumie długie i złożone teksty specjalistyczne, artykuły prasowe i strony internetowe związane z inżynierią chemiczną i procesową. Mówienie: Potrafi formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy. Potrafi w sposób spójny i przejrzysty przedstawić dłuższą prezentację na tematy związane z inżynierią chemiczną i procesową. Słuchanie: Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet, jeśli nie są one jasno skonstruowane i potrafi zrozumieć ogólną treść wypowiedzi jak i wychwycić informacje szczegółowe, odnieść informacje zawarte w tekście mówionym do swojej wiedzy. Rozumie filmy, wykłady i prezentacje na tematy związane z inżynierią chemiczną i procesową.
Weryfikacja: kolokwium, test, praca domowa
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K2_U02, K2_U03, K2_U09, K2_U10, K2_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe: P7U_U, I.P7S_UU, I.P7S_UK, I.P7S_UW.o, III.P7S_UW.o

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka KS1
Potrafi dostrzegać zmianę rejestru wypowiedzi w szczególności odróżnia język naukowo-techniczny od ogólnego. Potrafi uczestniczyć w rozmowach dyskusjach, potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, potrafi zapytać o informację z dziedziny studiów i jej udzielić.
Weryfikacja: dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K2_K01, K2_K02
Powiązane charakterystyki obszarowe: P7U_K, I.P7S_KK, I.P6S_KR, P6U_K, I.P6S_KK