- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr Małgorzata Stawicka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A13_ZM
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75 godz., w tym: udział w zajęciach 30 godzin, praca własna 45 godzin, w tym: przygotowanie do zajęć 10 godzin, czytanie wskazanej literatury 30 godzin, przygotowanie prezentacji 5 godzin
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 p. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,4 p. ECTS Prezentacja, udział w ćwiczeniach 35h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest:
1. Przedstawienie i zapoznanie studentów z koncepcją zarządzania marketingowego.
2. Nabycie przez studentów umiejętności planowania strategii marketingowej ogólnej i w zakresie instrumentów marketingowych.
3. Nabycie umiejętności wdrożenia strategii marketingowej.
- Treści kształcenia:
- 1. Istota zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
- Pojecie, uwarunkowania i założenia.
- Ewolucja koncepcji.
2.Marketingowe otoczenie organizacji.
- Zewnętrzne i wewnętrzne warunki działania.
- Warunki działania a struktura marketingu.
3.Metody analizy otoczenia.
- makro
- mikro
4. Segmentacja rynku
5. Zarządzanie produktem.
6.Zarządzanie ceną.
7.Zarządzanie dystrybucją.
8. Zarządzanie komunikacją marketingowa.
9. Zarządzanie działalnością marketingową.
- Planowanie działalności marketingowej.
- Strategie marketingowe.
- Organizowanie i kontrola działalności marketingowej.
10. E - marketing
11. Badania marketingowe .
12. Etyka w marketingu.
- Metody oceny:
- Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części:
wykonanie pracy pisemnej, przygotowanie prezentacji,
aktywność na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Amstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2015
2. E. Michalski, Marketing podręcznik akademicki, PWE, Warszawa 2022
Literatura Uzupełniająca:
1. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 5.0 Technologie Next Tech, Wydawnictwo Poltext, 2021
2. Królewski J., (red), Sala P., (red) E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, 2022
- Witryna www przedmiotu:
- ---
- Uwagi:
- ---
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W_01
- Ma podstawową wiedzę o procesach i zjawiskach zachodzących w zakresie zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem oraz w otoczeniu przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: Udział w dyskusji na zajęciach, ćwiczenia, prezentacja.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W01, K_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.H.P6S_WG.1.o, I.P6S_WG, I.P6S_WK, II.T.P6S_WK, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2
- Charakterystyka W_02
- Ma zaawansowaną wiedzę umożliwiającą rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z budowaniem strategii marketingu mix przedsiębiorstwa
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, prezentacja, praca pisemna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W06, K_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.H.P6S_WG.3, I.P6S_WK, II.T.P6S_WK, II.H.P6S_WG.1.o
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U_01
- Potrafi interpretować uwarunkowania prawne, zjawiska oraz procesy mające wpływ na marketingową strategię przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: prezentacja, udział w dyskusji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U01, K_U02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1
- Charakterystyka U_02
- Umie zastosować wiedzę do rozwiązywania problemów marketingowych przedsiębiorstwa zdobywając oraz wykorzystując informacje.
Weryfikacja: praca pisemna, udział w dyskusji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U01, K_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_01
- Rozumie podstawowe zasady etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz rolę współpracy z urzędami administracji publicznej.
Weryfikacja: dyskusja podczas zajęć
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K03, K_K02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KR