- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy technik rzeczywistości wirtualnej
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Marcin Witkowski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- OB
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin bezpośrednich (32h):
a) Wykład: 15h
b) Projekt:15h
b) Konsultacje: 2h
2) Liczba godzin pracy własnej studenta (20h):
a) Przygotowanie na zajęcia: 2h
b) Praca nad projektem w domu 15h
c) Przygotowanie do kolokwiów 3h
Razem: 52h (2 ECTS)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 punkt ECTS - liczba godzin bezpośrednich (32h):
a) Wykład: 15h
b) Projekt:15h
c) Konsultacje: 2h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- a) Projekt:15h
b) Praca nad projektem w domu 10h
Razem: 25h (1 ECTS)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami związanymi technikami rzeczywistości wirtualnej i wzbogaconej.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
Zapoznanie z głównymi zagadnieniami zwianymi z rzeczywistością wirtualną i wzbogaconą. Kontinuum wirtualne. Immersja fizyczna i immersja psychiczna. Zapoznanie z budową systemów VR oraz ich głównych komponentów. Przedstawienie głównych problemów technicznych związanych z zapewnieniem immersji w środowisku VR. Metody przygotowanie modeli trójwymiarowych na potrzeby VR/AR.
Projekt:
Wykonanie modelu 3D (geometria+tekstura) przedstawiającego obiekt 3D wybrany przez uczestnika zajęć.
- Metody oceny:
- Ocena z przedmiotu wystawiana jest zgodnie ze skalą przedstawioną w § 9 Regulaminu Studiów w Politechnice Warszawskiej. Osobno oceniana jest każda z form zajęć.
Wykład - dwa testy sprawdzające (2 x 5,0 pkt.), w uzasadnionych przypadkach możliwe jest przeprowadzenie jednego sprawdzianu (za 10,0 pkt.).
Projekt - zaliczenie na podstawie wyników realizacji projektu indywidualnego (10,0 pkt.).
Łącznie możliwie jest do zdobycia 20 pkt. Ocena końcowa z przedmiotu wynika z liczby punktów uzyskanych łącznie z wykładu oraz projektu:
• ponad 50 % do 60 % - ocena 3,0
• ponad 60 % do 70 % - ocena 3,5
• ponad 70 % do 80 % - ocena 4,0
• ponad 80 % do 90 % - ocena 4,5
• ponad 90 % - ocena 5,0
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Warwick, K., Gray, J. and Roberts, D. eds. (1993). Virtual Reality in Engineering, Peter Peregrinus. London.
Stanney, K. M. ed. (2002). Handbook of Virtual Environments: Design, Implementation, and Applications. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey
Rheingold, H. (1992). Virtual Reality, Simon & Schuster, New York, N.Y.
Burdea, G. and P. Coffet (2003). Virtual Reality Technology, Second Edition. Wiley-IEEE Press. N.Y.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- bd
Efekty uczenia się