- Nazwa przedmiotu:
- Marketing międzynarodowy
- Koordynator przedmiotu:
- dr Małgorzata Stawicka
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A2_MM
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 90 godz., w tym: udział w zajęciach 15, praca własna: przygotowanie do zajęć 25 godzin, czytanie wskazanej literatury 40 godzin, przygotowanie prezentacji 10 godzin
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 3 pkt ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Przygotowanie studentów do praktycznego zastosowania marketingu na rynkach zagranicznych. Zaprezentowanie teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw, teorii otoczenia międzynarodowego, zapoznanie studentów ze specyfikę strategii w dziedzinie produktu, ceny, dystrybucji i promocji, zapoznanie z podstawami teorii badań marketingowych rynków zagranicznych.
Przedmiot prowadzony jest w podziale na tematy.
Wprowadzenie do ćwiczeń obejmuje teoretyczne ujęcie wybranych pojęć, zagadnień i problemów.
Ćwiczenia pozwalają na kształtowanie umiejętności praktycznych i pogłębienie wiedzy w obszarze najważniejszych zagadnień, umożliwiają sprawdzenie poziomu przygotowania studentów w zakresie prezentowanych tematów, rozwijają aktywność studentów przez udział w rozwiązywaniu problemów i pracę w grupie.
- Treści kształcenia:
- 1. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu międzynarodowego.
2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych.
3. Strategie i sposoby wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne.
4. Badania marketingowe rynków zagranicznych.
5. Strategie marketingu mix na rynkach zagranicznych.
6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach.
- Metody oceny:
- Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części:
- praca pisemna - 50%
- prezentacja multimedialna - 40%
- aktywność na zajęciach - 10%
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. K Wach, PWN 2019;
Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K. Fonfara, PWN, 2014;
Literatura uzupełniająca:
M.K. Witek-Hajduk, Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa 2019;
Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności, red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017;
M. Duczkowska-Piasecka, M. Stawicka ,, Strategic changes in interprises in the process of the internationalisation, Globalization, the State and the Individual, International Scientific Journal, Free Universit of Varna Free Universit of Varna 3(7)2015
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W_01
- Student rozumie koncepcję marketingu miedzynarodowego
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W01, K_W05, K_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WG, I.P7S_WK, II.S.P7S_WG.3
- Charakterystyka W_02
- Student rozumie rolę uwarunkowań działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym i globalnym
Weryfikacja: praca pisemna, dyskusja na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W03, K_W05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.3
- Charakterystyka W_03
- Student rozumie pojęcie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja, dyskusja na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W05, K_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK, II.S.P7S_WG.3, II.S.P7S_WG.1
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U_01
- Student potrafi zidentyfikować problemy marketingu międzynarodowego
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U04, K_U10, K_U12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UO, II.T.P7S_UW.2
- Charakterystyka U_02
- Student potrafi ocenić strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U04, K_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2
- Charakterystyka U_03
- Student umie analizować programy marketingowe przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U04, K_U06
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, I.P7S_UK, II.H.P7S_UW.2.o, II.X.P7S_UW.3.o
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_01
- Student umie współpracować w grupie
Weryfikacja: prezentacja multimedialna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KO
- Charakterystyka K_02
- Student rozumie na czym polegają etyczne zachowania w marketingu międzynarodowym
Weryfikacja: prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KR