Nazwa przedmiotu:
Marketing międzynarodowy
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Stawicka
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A2_MM
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2021/2022
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
90 godz., w tym: udział w zajęciach 15, praca własna: przygotowanie do zajęć 25 godzin, czytanie wskazanej literatury 40 godzin, przygotowanie prezentacji 10 godzin
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
3 pkt ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Przygotowanie studentów do praktycznego zastosowania marketingu na rynkach zagranicznych. Zaprezentowanie teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw, teorii otoczenia międzynarodowego, zapoznanie studentów ze specyfikę strategii w dziedzinie produktu, ceny, dystrybucji i promocji, zapoznanie z podstawami teorii badań marketingowych rynków zagranicznych. Przedmiot prowadzony jest w podziale na tematy. Wprowadzenie do ćwiczeń obejmuje teoretyczne ujęcie wybranych pojęć, zagadnień i problemów. Ćwiczenia pozwalają na kształtowanie umiejętności praktycznych i pogłębienie wiedzy w obszarze najważniejszych zagadnień, umożliwiają sprawdzenie poziomu przygotowania studentów w zakresie prezentowanych tematów, rozwijają aktywność studentów przez udział w rozwiązywaniu problemów i pracę w grupie.
Treści kształcenia:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu międzynarodowego. 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstwa jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych. 3. Strategie i sposoby wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych. 5. Strategie marketingu mix na rynkach zagranicznych. 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach.
Metody oceny:
Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części: - praca pisemna - 50% - prezentacja multimedialna - 40% - aktywność na zajęciach - 10%
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. K Wach, PWN 2019; Marketing Międzynarodowy, Współczesne trendy i praktyka. red. K. Fonfara, PWN, 2014; Literatura uzupełniająca: M.K. Witek-Hajduk, Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa, OW SGH, Warszawa 2019; Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności, red. W.Wiktor, C.H.Beck, 2017; M. Duczkowska-Piasecka, M. Stawicka ,, Strategic changes in interprises in the process of the internationalisation, Globalization, the State and the Individual, International Scientific Journal, Free Universit of Varna Free Universit of Varna 3(7)2015
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Student rozumie koncepcję marketingu miedzynarodowego
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W05, K_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WG, I.P7S_WK, II.S.P7S_WG.3
Charakterystyka W_02
Student rozumie rolę uwarunkowań działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym i globalnym
Weryfikacja: praca pisemna, dyskusja na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W03, K_W05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.3
Charakterystyka W_03
Student rozumie pojęcie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja, dyskusja na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W05, K_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, I.P7S_WK, II.S.P7S_WG.3, II.S.P7S_WG.1

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Student potrafi zidentyfikować problemy marketingu międzynarodowego
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04, K_U10, K_U12
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UO, II.T.P7S_UW.2
Charakterystyka U_02
Student potrafi ocenić strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04, K_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2
Charakterystyka U_03
Student umie analizować programy marketingowe przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych
Weryfikacja: praca pisemna, prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04, K_U06
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, I.P7S_UK, II.H.P7S_UW.2.o, II.X.P7S_UW.3.o

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Student umie współpracować w grupie
Weryfikacja: prezentacja multimedialna
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K03
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KO
Charakterystyka K_02
Student rozumie na czym polegają etyczne zachowania w marketingu międzynarodowym
Weryfikacja: prezentacja multimedialna, dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K02
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KR