- Nazwa przedmiotu:
- Symulacja i testowanie planów ciągłości działania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Wiśniewski Michał 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS 
20h ćwiczenia+ 2h kons. grupowe + 3h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 5h przygotowanie do zajęć + 10h przygotowanie do zaliczenia projektu = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS 
20h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 3h kons. indywidualne= 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS 
20h ćwiczenia+ 2h kons. grupowe + 3h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 5h przygotowanie do zajęć + 10h przygotowanie do zaliczenia projektu = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Znajomość procesu planowania cywilnego i zarządzania kryzysowego
- Limit liczby studentów:
-  - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniem testowania Planów Ciągłości Działania. W ramach zajęć studenci wykonają symulację materializacji wybranego zagrożenia i wykonując test sztabowy zweryfikują możliwość wykonania Planu Ciągłości Działania.   
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia: 
1.	Rodzaje i zawartość planów testowania PCD
2.	Odwzorowanie charakterystyki jednostki
3.	Określenie ryzyka rozpoznanych zagrożeń
4.	Sformułowanie modelu symulacyjnego
5.	Wygenerowanie scenariuszy zdarzeń niekorzystnych
6.	Opracowanie planu testu dla wybranego scenariusza zdarzenia 
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia: 
1. Ocena formatywna: Projekt symulacji planów ciągłości działania + prezentacja wyników 
2. Ocena sumatywna: na skali ocen 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacją. Kraków: Edu-libri.
2.	Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin. 
Uzupełniająca:
1.	Kosieradzka, A., Zawiłą-Niedźwiecki, J., 2016. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Kraków: Edu-libri.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Charakterystyka I2_W01
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania ryzykiem
 Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka I2_U13
- planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie testowania PCD
 Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka I2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
 Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe: