- Nazwa przedmiotu:
- Laboratorium analiz biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. Andrzej Wodecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS: 
15h ćwiczenia + 15h laboratoria + 5h konsultacje + 5h studia literaturowe + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie do laboratorium = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,17 ECTS: 
15h ćwiczenia + 15h laboratoria + 5h konsultacje = 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 
15h ćwiczenia + 15h laboratoria + 5h konsultacje + 5h studia literaturowe + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie do laboratorium = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Dostarczenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie posługiwania się aparatem analitycznym i wykorzystywania go we wspomaganiu zarządzania
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia, laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Przygotowanie studentów do samodzielnej realizacji projektów analitycznych w biznesie z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i metod data science
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia: 
1.	Wprowadzenie do kursu
a.	Organizacja kursu: cele, metody pracy, reguły zaliczeń
b.	Przegląd zastosowań praktycznych: w jaki sposób Data Scientist może wspomóc organizację?
c.	Przegląd systemów informatycznych wspomagających analizy biznesowe:
i.	Excel, arkusze Google
ii.	Dataiku, Google DataStudio, RapidMiner, H20
iii.	Biblioteka Scikit-learn
d.	Źródła wiedzy
e.	Przygotowanie środowiska pracy
2.	Podstawy metodyki zarządzania projektami DataScience
a.	Metodyka CRISP-DM
b.	Najlepsze praktyki analizy problemów biznesowych i identyfikacji optymalnych algorytmów
c.	Proces analizy i modelowania danych
3.	Regresja
a.	Definicja problemu
b.	Pozyskanie danych
c.	Analiza i przygotowanie danych do analizy
d.	Modelowanie
e.	Interpretacja wyników modelu
4.	Klasyfikacja
a.	Definicja problemu
b.	Pozyskanie danych
c.	Analiza i przygotowanie danych do analizy
d.	Modelowanie
e.	Interpretacja wyników modelu
5.	Segmentacja:
a.	Definicja problemu
b.	Pozyskanie danych
c.	Analiza i przygotowanie danych do analizy
d.	Modelowanie
e.	Interpretacja wyników modelu
6.	Projekt końcowy
a.	Wprowadzenie: przykładowy problem, jego rozwiązanie oraz interpretacja wyników
b.	Organizacja pracy: podział na grupy, stworzenia środowiska pracy grupowej oraz zarządzania projektami
c.	Realizacja projektu zgodnie z metodyką CRISP-DM:
i.	Problem: analiza kontekstu, sformułowanie pytania, doprecyzowanie pytania
ii.	Dane: pozyskanie i wyczyszczenie, eksploracja i zrozumienie, przygotowanie
iii.	Model: zbudowanie, ewaluacja i udoskonalenie
iv.	Sformułowanie wniosków
v.	Prezentacja wyników
d.	Refleksja: Czego się nauczyliśmy? Co z tego projektu wynika dla nas na przyszłość?
7.	Podsumowanie zajęć: 
a.	Podsumowanie refleksji
b.	Opracowanie i dyskusja najlepszych praktyk
c.	Oceny
C. Laboratorium: realizacja projektu zgodnie z harmonogramem 
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia
1. Ocena formatywna: projekt, prezentacja
2. Ocena sumatywna : oceny projektu i prezentacji
C. Laboratorium 
1. Ocena formatywna: projekt, prezentacja
2. Ocena sumatywna : oceny projektu i prezentacji
E. Końcowa ocena z przedmiotu: 
Suma ważona ocen projektu (80%) i prezentacji (20%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Szeliga M., 2017, Data Science i uczenie maszynowe, Warszawa, PWN
Uzupełniająca:
2.	Boschetti A., Massaron L., 2017. Python. Podstawy nauki o danych. Wydanie II , Gliwice, Helion
3.	Provost F., Fawcett T., 2015. Analiza danych w biznesie, Helion
4.	Peng R. D., The Art of Data Science, https://leanpub.com/artofdatascience, dostęp: 23.01.2018
5.	Grus J., 2015. Data Science from Scratch, O’Reilly 
6.	J. Brownlee, Machine Learning Mastery with Python, www.machinelearningmastery.com, dostęp: 23.01.2018
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Charakterystyka I2_W07
- Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w obszarze wykorzystania analiz biznesowych w zarządzaniu
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka I2_U13
- Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka I2_U19, I2_U20
- Student potrafi komunikować wyniki zaawansowanych analiz różnym grupom odbiorców 
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka I2_K01
- Student jest gotów do krytycznej analizy odbieranych treści opierając się na realnych danych i samodzielnie wykonanych analizach
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka I2_K02
- Student jest gotów do uznawania wiedzy opartej o efekty w rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe: