- Nazwa przedmiotu:
- Web-development
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Ścibisz Marcin
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
15h wykład + 20h laboratorium + 10h projekt + 5h przygotowanie do kolokwium - wykład + 8h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 10h przygotowanie zadania projektowego +7h konsultacji =75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,08 ECTS
15h wykład + 20h laboratorium + 10h projekt +7h konsultacji= 52h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,5 ECTS
20h laboratorium + 10h projekt + 5h przygotowanie do kolokwium - wykład + 8h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 10h przygotowanie zadania projektowego +7h konsultacji = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium20h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Umiejętność programowania obiektowego na poziomie podstawowym. Znajomość terminów i pojęć: system operacyjny, sieć komputerowa, stacja robocza, serwer, protokół komunikacyjny, WWW, HTML, baza danych, język SQL, serwer SQL.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania oraz implementacji aplikacji WWW.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Wprowadzenie do programowania sieciowego i WWW.
2. Podstawy języka HTML.
3. Prezentacja dokumentów HTML w przeglądarce internetowej.
4. Podstawy programowania w języku JavaScript.
5. Wzorzec programowania obiektowego w języku JavaScript.
6. Język Java i servlety.
7. Java Server Pages i JSTL.
8. Java Server Pages i szablony aplikacji.
9. Język Java i bazy danych.
10. Usługi sieciowe.
C. Laboratorium:
Wykonanie ćwiczeń o poniższej tematyce:
1. Język znaczników HTML i style CSS.
2. Skrypty wykonywane w przeglądarce stron WWW.
3. Wzorzec programowania obiektowego w języku JavaScript.
4. Język Java w aplikacjach sieciowych – serwlety i JSP
5. Język Java i bazy danych.
6. Usługi sieciowe.
D. Projekt:
1. Wykonanie projektu oraz implementacji aplikacji WWW, klienta bazy danych zarządzanej przez serwer SQL.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: częściowo interaktywna forma prowadzenia wykładu.
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie zaliczenia zwierającego pytania otwarte lub zamknięte oraz proste zadania programistyczne; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych.
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie kolokwium w formie praktycznej realizacji zadań programistycznych w zintegrowanym środowisku programistycznym; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: projekt i implementacja aplikacji WWW realizowane w zespołach.
2. Ocena sumatywna: ocena ustalana na podstawie sumarycznej liczby punktów uzyskanych z projektu oraz implementacji aplikacji WWW; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno oceny z wykładu, laboratorium jak i projektu są pozytywne; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,3 * ocena z wykładu + 0,4 * ocena z laboratorium + 0,3 ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Lemay L., Colburn R., Jennifer Kyrnin J. 2017 HTML,CSS i JavaScript dla każdego, Gliwice: Helion
2. Lis M. 2009 JavaScript. Praktyczny kurs, Gliwice: Helion
3. Basham B., Sierra K., Bates B., 2012 Head First Servlets & JSP, Gliwice: Helion
Uzupełniająca:
1. Chiarelli A., Mistrzowski 2016 JavaScript. Programowanie zorientowane obiektowo, Gliwice: Helion
2. Danowski B. 2014 Tworzenie stron WWW w praktyce Gliwice: Helion
3. Gupta A. 2013 Java EE 7 Essentials. Enterprise Developer Handbook Gliwice: Helion
4. Nixon R., PHP, 2015 MySQL i JavaScript. Wprowadzenie. Gliwice: Helion
5. Rychlicki-Kicior K. 2015 Java EE 6. Programowanie aplikacji WWW, Gliwice: Helion
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W09
- Zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W11
- Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym oprogramowania.
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U15
- Projektowanie nowych rozwiązań, jak również doskonalenie istniejących, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Zadanie projektowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U19
- Planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
Weryfikacja: Zadanie projektowe wykonywane w zespole.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K05
- Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Monitorowanie przestrzegania zasad etyki i wymagania tego od innych w trakcie realizacji zadań dydaktycznych oraz zaliczeniowych (kolokwia, zadanie projektowe).
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: