- Nazwa przedmiotu:
- Analizy marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
10h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 7h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia pisemnego + 20h opracowanie projektu = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 ECTS
10h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,6 ECTS
10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 7h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia pisemnego + 20h opracowanie projektu = 65h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy Marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami pozyskiwania i analizy informacji niezbędnych do prowadzenia działalności marketingowej.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej; badania ilościowe i jakościowe.
2. Istota i typologia badań marketingowych.
3. Proces i projektowanie badania marketingowego.
4. Proces analizy rynku.
5. Metody analizy rynku.
6. Metody i techniki badawcze.
7. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych w czasie.
8. Analiza danych marketingowych.
9. Analiza pojemności i chłonności rynku.
B. Ćwiczenia:
1. Proces i projektowanie badania marketingowego.
2. Proces analizy rynku.
3. Metody analizy rynku.
4. Metody i techniki badawcze.
5. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych w czasie.
6. Analiza danych marketingowych.
7. Analiza pojemności i chłonności rynku.
8. Analiza danych marketingowych.
9. Mierniki statystyczne w analizach marketingowych: wskaźniki struktury i natężenia, miary tendencji centralnej, miary dyspersji.
D. Projekt:
1. Proces i projektowanie badania marketingowego.
2. Proces analizy rynku.
3. Metody analizy rynku.
4. Metody i techniki badawcze.
5. Analiza rozwoju zjawisk rynkowych w czasie w wybranej branży.
6. Analiza pojemności i chłonności rynku.
7. Analiza danych marketingowych na przykładzie badania marketingowego dotyczącego wybranego podmiotu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: Studenci zdobywają w trakcie zajęć punkty, które decydują o ocenie końcowej. Punkty uzyskują za pracę indywidualną lub zespołową w rozwiązywaniu case studies oraz za wykonaną prezentację.
2. Ocena sumatywna: Przygotowanie prezentacji oraz aktywność na zajęciach.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący wykorzystania analiz marketingowych. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu, ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,35 * ocena z zaliczenia wykładu + 0,35 * ocena z projektu+0,3* ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kaczmarczyk, S., 2011. Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: PWE.
2. Kozielski R. (red.), 2004. Wskaźniki marketingowe. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
3. Mazurek-Łopacińska K. (red.), 2016. Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN.
Uzupełniająca:
1. Białas-Perek J., Rószkiewicz M., Białowolska-Węziak D., Pietrzak-Zięba A., 2013. Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych, Rekomendacje i praktyka badawcza. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
2. Kotler P., Keller K.L., 2012. Marketing. Warszawa: Rebis.
3. Mruk H. (red.), 2003. Analiza rynku. Warszawa: PWE.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U14
- Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K04
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: