- Nazwa przedmiotu:
- Fizyka 1
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jerzy Antonowicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS:
20h wykład + 20h ćwiczenia + 6h konsultacje + 3h studia literaturowe + 5h przygotowanie do wykładów + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 16h przygotowanie do kolokwiów = 80h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,73 ECTS
20h wykład + 20h ćwiczenia + 6h konsultacje = 46 h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,25 ECTS:
20h ćwiczenia + 6h konsultacje + 3h studia literaturowe + 5h przygotowanie do wykładów + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 16h przygotowanie do kolokwiów = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład20h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami związanymi z kinematyką, mechaniką, termodynamiką oraz polem elektrycznym.
- Treści kształcenia:
- A.Wykład:
1. Wielkości fizyczne. Wektory.
2. Ruch w jednym wymiarze.
3. Ruch w dwóch wymiarach. Ruch po okręgu.
4. Zasady dynamiki.
5. Energia potencjalna. Grawitacja
6. Ruch obrotowy bryły sztywnej.
7. Zasady zachowania w mechanice.
8. Termodynamika.
9. Pole elektryczne.
10. Potencjał i prąd elektryczny.
B.Ćwiczenia:
1. Wielkości fizyczne. Wektory.
2. Ruch w jednym wymiarze.
3. Ruch w dwóch wymiarach. Ruch po okręgu.
4. Zasady dynamiki.
5. Energia potencjalna. Grawitacja
6. Ruch obrotowy bryły sztywnej.
7. Zasady zachowania w mechanice.
8. Termodynamika.
9. Pole elektryczne.
10. Potencjał i prąd elektryczny.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: Interaktywna forma prowadzenia wykładu
2. Ocena sumatywna : Kolokwium pisemne
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: Aktywność studenta na ćwiczeniach rachunkowych
2. Ocena sumatywna: Kolokwia pisemne i aktywność na ćwiczeniach
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena na podstawie sumarycznego wyniku kolokwiów pisemnych i aktywności na ćwiczeniach
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: -
Uzupełniająca:
1. Halliday D., Resnick R., Walker J. 2015 Podstawy Fizyki wyd.2 Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
2. Sierański K., Sitarek P., Jezierski K., Fizyka. 2002 Repetytorium. Wzory i Prawa z Objaśnieniami Warszawa: Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej Scripta
3. Jezierski K., Sierański K., Szlufarska I. 2003 Fizyka. Repetytorium. Zadania z Rozwiązaniami Warszawa: Wydawnictwo Poli-techniki Warszawskiej Scripta
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.if.pw.edu.pl/~antonowi/
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W10
- Student zna i rozumie podstawowe prawa fizyki w zakresie pola elektrycznego
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U12
- Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymen-ty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U16
- Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk ekonomicznych, technicznych i zarządzania
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K01
- W zakresie krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K02
- W zakresie uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: