- Nazwa przedmiotu:
- Komunikacja w działalności gospodarczej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Mateusz Grodecki
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- PK15/2
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w wykładach	30h
Praca własna:	20h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta	50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Liczba punktów ECTS według planu studiów ( wykłady + ćwiczenia) 	1,2 ECTS
Inne formy kontaktu bezpośredniego ( egzaminy, konsultacje – 8 h oraz zaliczenia i egzaminy w dodatkowych terminach – 2 h - 0,4 ECTS
Łącznie: 1,6 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. 
- Limit liczby studentów:
- Wykł. min. 15
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest uświadomienie roli jaką komunikacja interpersonalna, organizacyjna i międzykulturowa odgrywa w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi oraz kształcenie umiejętności efektywnego komunikowania się w różnorodnych sytuacjach.
- Treści kształcenia:
- W1 - Zajęcia organizacyjno-wprowadzające; W2 - Po co organizacji efektywna komunikacja? – Społeczeństwo informacyjne; W3 - Definiowanie i rodzaje komunikacji w przedsiębiorstwie; W4 - Podstawy psychologii społecznej: przekonywanie; W5 - Podstawy psychologii społecznej: poznanie; W6 - Podstawy psychologii społecznej: sympatia i empatia; W7 - Odpowiednia organizacja środowiska w celu efektywnej współpracy – kapitał społeczny; W8- Podstawowe zasady efektywnego komunikatu; W9 - Prezentacja biznesowa: zasada odwróconego trójkąta; W10 - Komunikacja wiedzy: wizualizacja danych; W11 – Public relations; W12 - Badania marketingowe: jakościowe; W13 - Badania marketingowe: ilościowe; W14 - Kolokwium/test; W15 - Podsumowanie zajęć i wystawianie ocen.
- Metody oceny:
- Zaliczenie wykładu na podstawie egzaminu w postaci testu otwartego. Ocena na podstawie prezentacji biznesowej. 
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1.	Potocki A., Winkler R., Żbikowska A. Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych. Difin, Warszawa 2003. 
2.	Aronson, E. Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
3.	Luntz, F. Words that work, Nowy Jork/Boston: Hachette Books, 2008.
Literatura uzupełniająca:
1.	Blythe J. 2002. Komunikacja marketingowa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa; 
2.	James S. Coleman. Social capital in the creation of human capital. “American journal of sociology” 94, 1988, s. S95-S120.
3.	Maison, D. Jakościowe metody badań marketingowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
- Witryna www przedmiotu:
- https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
    Profil praktyczny - wiedza
                    - Charakterystyka W05
- Ma wiedzę na temat roli i miejsca przedsiębiorcy jako podmiotu tworzącego właściwe struktury komunikacyjne w przedsiębiorstwie.
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_WO5
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka W11
- Ma wiedzę na temat metod i technik komunikowania się jednostki gospodarczej z rynkiem. 
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_W11
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka W13
- Ma podstawową wiedzę z zakresu komunikowania się przedsiębiorstwa w międzynarodowym otoczeniu gospodarczym.
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_W13
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil praktyczny - umiejętności
                    - Charakterystyka U02
- Potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązania problemów związanych z komunikowaniem się w przedsiębiorstwie.
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_U02
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka U04
- Potrafi wykorzystać wybrane metody i narzędzia do kształtowania właściwej relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. 
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_U04
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka U08
- Posiada umiejętność analizowania procesów komunikowania się w przedsiębiorstwie i ich oceny.
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_U08
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia w zakresie komunikowania się z otoczeniem.
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_KO1
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka K07
- Potrafi myśleć i działać w sposób zaangażowany oraz przedsiębiorczy przy rozwiązywaniu problemów z komunikowaniem się w przedsiębiorstwie.
 Weryfikacja: Kolokwium
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        K_KO7
 Powiązane charakterystyki obszarowe: