- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy 56
- Koordynator przedmiotu:
- Lektorzy zatrudnieni w Studium Języków Obcych.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Robotyka i Automatyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- NJMOD3
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1)	Liczba godzin kontaktowych – 63, w tym:
a)	udział w ćwiczeniach – 60 godz.,
b)	konsultacje – 3 godz.
2)	Praca własna studenta – 55 godz., w tym:
a)	bieżące przygotowywanie się do zajęć, wykonywanie prac domowych – 25 godz.,
b)	przygotowywanie się do sprawdzianów – 10 godz.,
c)	przygotowanie się do egzaminu –20 godz. 
RAZEM -115 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2.4 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych – 63, w tym:
a)	udział w ćwiczeniach – 60 godz.,
b)	konsultacje – 3 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 punkty ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Poziom B1. Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć  proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są jej znane lub ją interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości języka na poziomie B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z uwzględnieniem podstawowego języka specjalistycznego. 
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak sport, osobiste wyzwania, współczesny świat, technika, sztuka i rozrywka,  style życia, praca, opisywanie miejsc, dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, edukacja. Elementy języka ogólnotechnicznego
 Słowotwórstwo. Tematyka ogólnotechniczna i ogólnonaukowa (np. historia nauki i techniki, nowinki techniczne) wybrana przez studentów do krótkich prezentacji. 
Materiał gramatyczny: czasy przeszłe (tzw. narrative tenses), czasy przyszłe, łączniki czasowe (while, when, etc.), określenia ilości, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, 
przymiotniki (-ed vs. -ing), zdania względne, zdania pytające.teraźniejsze i przeszłe zwyczaje, struktury służące do porównań, czas Past Simple v. Present Perfect, czasy Present Perfect Simple i Continuous (z wyrażeniami for i since), przedimki, zaimki nieokreślone, przymiotniki i przysłówki, przysłówki stopnia, formy -ing oraz bezokoliczniki. 
Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu transakcyjnego (pytanie o informacje), pisanie recenzji z wydarzeń kulturalnych. rozwój umiejętności mówienia i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu motywacyjnego, pisanie listu transakcyjnego (rady dotyczące transportu i zakwaterowania). 
- Metody oceny:
- ▪ praca na lekcji, 
▪ prace domowe, 
▪ krótkie prace kontrolne, 
▪ egzamin.
  Wymagania do zaliczenia: 
▪ obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności), 
▪ zaliczenie wszystkich prac kontrolnych, 
▪ wykonanie wszystkich prac domowych, 
▪ aktywne uczestnictwo w zajęciach, 
▪ uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- FC Expert Coursebook (wyd. Pearson Longman).
Dodatkowa literatura:  ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Charakterystyka NJMOD3_W1
- Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające na 
podejmowanie działań komunikacyjnych. Zna podstawowe słownictwo z 
zakresu studiowanej dziedziny oraz takie, które pozwoli mu poruszać się w 
środowisku uczelnianym i zawodowym. Zna struktury, pozwalające mu na 
łączenie wypowiedzi w klarowną i spójną całość. 
 Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪egzamin.
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        AiR1_W17
 Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        P6U_W, I.P6S_WK, III.P6S_WK
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka NJMOD3_U1
- Pisanie: Student potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy, związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub 
opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane 
wydarzenia i przeżycia. Potrafi sporządzić notatkę z tekstu lub wykładu ze swojej dziedziny. Student potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne 
tematy, związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. 
Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Potrafi sporządzić notatkę z tekstu lub wykładu ze 
swojej dziedziny. 
Czytanie: Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże, dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący reprezentują określone 
stanowiska i poglądy. Potrafi czytać teksty popularnonaukowe, dotyczące swojej dziedziny. 
Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, związane z dziedzinami, które go interesują. 
Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Potrafi dokonać prostej 
prezentacji, dotyczącej studiowanej dziedziny. Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, związane z dziedzinami, które go interesują. 
Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat 
jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących oraz dotyczących dziedziny, którą się 
interesuje. 
 Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ egzamin.
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        AiR1_U01, AiR1_U21
 Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        P6U_U, I.P6S_UW.o, I.P6S_UK
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka NJMOD3_K1
- Student potrafi włączać się do rozmów, prowadzonych na znane mu tematy, 
potrafi wnosić własny wkład do dyskusji. Potrafi wyrażać się stosownie do 
sytuacji. Potrafi stosować formalny lub nieformalny rejestr wypowiedzi – 
odpowiednio do sytuacji i rozmówcy. 
 Weryfikacja: Praca na zajęciach, egzamin.
 Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        AiR1_K04
 Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        P6U_K, I.P6S_KO