- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie dyskretne projekt
- Koordynator przedmiotu:
- Dr hab. inż. Konstanty Junosza-Szaniawski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Matematyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- .
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe – 20 h; w tym
a) obecność na zajęciach – 15 h
b) konsultacje – 5 h
2. praca własna studenta – 10 h; w tym
a) przygotowanie doprojektu– 10 h
Razem 30 h, co odpowiada 1 pkt. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- a) obecność na laboratoriach – 15 h
b) konsultacje – 5 h
Razem 20 h, co odpowiada 1 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- .
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmioty poprzedzające:
Programowanie dyskretne
- Limit liczby studentów:
- Bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie umiejętności modelowania przy pomocy zagadnień optymalizacji liniowej oraz całkowitoliczbowej w praktyce. Znajdowanie optymalnych rozwiązań przy pomocy solvera.
- Treści kształcenia:
- 1. Analiza danego zagadnienia.
2. Stworzenie modelu oraz jego implementacja.
3. Testowanie modelu.
4. Interpretacja otrzymanego wyniku, korekta modelu.
5. Przygotowanie dokumentacji.
6. Prezentacja otrzymanych wyników oraz dyskusja.
Modelowane zagadnienia będą z różnych dziedzin zastosowań, głównie przemysłowych takich jak planowanie produkcji, zagadnienie dystrybucji, projektowanie sieci.
- Metody oceny:
- Sprawozdanie
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- H. Paul Williams, Model Building in Mathematical Programming, Wiley
- Witryna www przedmiotu:
- https://pages.mini.pw.edu.pl/~szaniawskik/www/
- Uwagi:
- .
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka WBO_W01
- Zna podstawowe metody usprawniania modeli całkowitoliczbowych
Weryfikacja: Sprawozdanie, aktywność
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
M2_W01, M2_W02, M2MCB_W12, M2_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka WBO_U01
- Umie opisać zaawansowane zagadnienia jako model programowania liniowego całkowitoliczbowego i rozwiązać go przy pomocy solvera.
Weryfikacja: Sprawozdanie, aktywność
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
M2MCB_U03, M2MCB_U07, M2MCB_U09, M2MCB_U12, M2MCB_U14, M2_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka WBO_U02
- Potrafi dostosować model do możliwości obliczeniowych solvera.
Weryfikacja: Sprawozdanie, aktywność
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
M2_U03, M2MCB_U03, M2MCB_U07, M2MCB_U09, M2MCB_U12, M2MCB_U14
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka WBO_K01
- Ma umiejętność pracy w zespole.
Weryfikacja: Sprawozdanie, aktywność
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
M2MCB_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka WBO_K02
- Rozumie przydatność nabytej wiedzy i umiejętności obliczeniowych do stawiania hipotez oraz z ich weryfikacji w możliwych zastosowaniach optymalizacji.
Weryfikacja: Sprawozdanie, aktywność
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
M2_K01, M2MCB_K02, M2_K03
Powiązane charakterystyki obszarowe: