- Nazwa przedmiotu:
- Praktyka projektowa
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. arch. Anita Orchowska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Architektura
- Grupa przedmiotów:
- Kod przedmiotu:
- J-08PR-P
- Semestr nominalny:
- 8 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 30
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 140 godzin
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia600h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie się z problematyką i charakterem pracy biura/pracowni projektów, warsztatem i metodą pracy architekta oraz zakresami dokumentacji projektowych.
- Treści kształcenia:
- Zakres pracy studenta(15 tygodni):
• zapoznanie się z zasadami funkcjonowania i organizacji pracy biura projektów/ pracowni, oraz struktury zespołu;
• czynny udział w pracach sekretariatu pracowni tj. w zakresie komunikacji zewnętrznej, prowadzenia kalendarza spotkań, delegowanie zadań, przygotowywanie dokumentów oraz dokumentacji projektowej;
• praktyczne poznanie kolejnych etapów sporządzania projektowej dokumentacji budowlanej różnego typu oraz ich struktury, zawartości opracowania, ilości niezbędnych dokumentów, sposobu podania i jakości rysunków;
• zapoznanie się ze strukturą i standardami opracowania dokumentacji projektowej w pracowni, dostosowywanie rysunków do wymogów pracowni;
• poznanie zasad współpracy architekta z projektantami poszczególnych branż technicznych;
• poznanie struktury pracy architekta przy wykonywaniu krótkich i indywidulanych zadań projektowych według własnego pomysłu, przy których wymagane są konsultacje z wybraną branżą projektową względnie rzeczoznawcą;
• zorientowanie się we współzależnościach na linii inwestor-projektant-wykonawca.
• poznanie roli architekta w procesie inwestycyjnym, udział w spotkaniach z inwestorem, koordynacji międzybranżowej i w urzędzie;
• poznanie roli architekta w procesie budowlanym, udział w nadzorze budowlanym, rozwiązywanie prostych problemów bezpośrednio na budowie, wizja lokalna placu budowy, organizacji budowy, dziennika budowy i wpisów;
• czynny udział w działaniach marketingowych pracowni, przygotowanie graficzne projektu do prezentacji w mediach/stronie internetowej pracowni;
• zapoznanie się z lokalizacją projektowanego obiektu (względnie kilku wybranych miejsc) w formie wizji lokalnej połączoną z ewentualną inwentaryzacją;
• przygotowanie dziennika praktyk.
- Metody oceny:
- Sporządzenie dziennika praktyk i portfolio, prezentacja posterowa
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Ewentualne odwołanie do literatury podawanej w programach Budownictwa na poszczególnych semestrach
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się