- Nazwa przedmiotu:
- Teoria i praktyka projektowania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. arch. Jerzy Grochulski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Architektura
- Grupa przedmiotów:
- Kod przedmiotu:
- J-06KH-Tr
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z teorią i praktyką warsztatową w obszarze projektowania obiektów usługowych
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
Cykl wykładów towarzyszących zajęciom z projektowania składa się z dwugodzinnych prezentacji, których szczegółowa tematyka na początku semestru każdorazowo uzgadniana jest z prowadzącymi zajęcia projektowe.
Ustaleniem stałym jest, by na cykl składały się zarówno zagadnienia z teorii architektury, jak i dotyczące wprost zagadnień ważnych dla projektowania budynków szkolnych (obiektów oświaty).
Stałymi tematami wykładów są:
- Projektowanie szkół jako problem przenikania się funkcji
- Przestrzenie publiczne miasta i szkoły
- Zagospodarowanie działki szkolnej
- Zieleń w obiektach oświaty
- Zespół sportowy - dydaktyczna i środowiskowa część szkoły
- Dostępność obiektów oświaty dla osób z dysfunkcjami egzystencjonalnymi
- Forma architektoniczna współczesnych obiektów użyteczności publicznej
- Projekt wnętrz jako problem przenikania się przestrzeni
- Szkoły skandynawskie jako przykład obiektów oświaty w sposób szczególny służących rozwojowi osobniczemu uczniów
- Instalacje sanitarne w budynkach oświaty
- Ogólne omówienie problematyki architektury szkoły jako podsumowanie wykładów (wykład jednogodzinny)
Prowadzący wykłady traktują przedstawiane prezentacje jako rozwinięcie tez opisanych w niniejszym opracowaniu w p. „Efekty kształcenia i sposób prowadzenia zajęć” - Ogólny opis przedmiotu.
Zajęcia seminaryjne:
- problem właściwej dyspozycji funkcjonalnej
- zagadnienie właściwego
- zagadnienia akustyki budynku
- problem bezpiecznego użytkowania
- integracyjny charakter budynku
- rozwiązania konstrukcyjno – materiałowe jako warunek sprawności użytkowej i ekonomicznej
- Metody oceny:
- Sprawdzian zaliczający wykład i ocena prac seminaryjnych
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się