Nazwa przedmiotu:
Teoria i praktyka projektowania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. arch. Jerzy Grochulski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Architektura
Grupa przedmiotów:
Kod przedmiotu:
J-06KH-Tr
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z teorią i praktyką warsztatową w obszarze projektowania obiektów usługowych
Treści kształcenia:
Wykłady: Cykl wykładów towarzyszących zajęciom z projektowania składa się z dwugodzinnych prezentacji, których szczegółowa tematyka na początku semestru każdorazowo uzgadniana jest z prowadzącymi zajęcia projektowe. Ustaleniem stałym jest, by na cykl składały się zarówno zagadnienia z teorii architektury, jak i dotyczące wprost zagadnień ważnych dla projektowania budynków szkolnych (obiektów oświaty). Stałymi tematami wykładów są: - Projektowanie szkół jako problem przenikania się funkcji - Przestrzenie publiczne miasta i szkoły - Zagospodarowanie działki szkolnej - Zieleń w obiektach oświaty - Zespół sportowy - dydaktyczna i środowiskowa część szkoły - Dostępność obiektów oświaty dla osób z dysfunkcjami egzystencjonalnymi - Forma architektoniczna współczesnych obiektów użyteczności publicznej - Projekt wnętrz jako problem przenikania się przestrzeni - Szkoły skandynawskie jako przykład obiektów oświaty w sposób szczególny służących rozwojowi osobniczemu uczniów - Instalacje sanitarne w budynkach oświaty - Ogólne omówienie problematyki architektury szkoły jako podsumowanie wykładów (wykład jednogodzinny) Prowadzący wykłady traktują przedstawiane prezentacje jako rozwinięcie tez opisanych w niniejszym opracowaniu w p. „Efekty kształcenia i sposób prowadzenia zajęć” - Ogólny opis przedmiotu. Zajęcia seminaryjne: - problem właściwej dyspozycji funkcjonalnej - zagadnienie właściwego - zagadnienia akustyki budynku - problem bezpiecznego użytkowania - integracyjny charakter budynku - rozwiązania konstrukcyjno – materiałowe jako warunek sprawności użytkowej i ekonomicznej
Metody oceny:
Sprawdzian zaliczający wykład i ocena prac seminaryjnych
Egzamin:
nie
Literatura:
-
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się