Nazwa przedmiotu:
Projekt interdyscyplinarny BIM
Koordynator przedmiotu:
prof.dr hab. inż. arch. Jan Słyk
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Architektura
Grupa przedmiotów:
obowiązkowy
Kod przedmiotu:
J-09PA
Semestr nominalny:
9 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
10
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
135
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt90h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
zaliczone wszystkie projekty do sem. 8
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Wprowadzenie w metodykę profesjonalnej współpracy międzybranżowej. Rozszerzenie wiedzy o zakresie wielodyscyplinarnego projektu oraz o specyfice poszczególnych tworzących go opracowań. Poznanie zasad pracy i terminologii interdyscyplinarnej podczas realizacji konkretnego zadania koncepcyjnego. Aplikacja narzędzi cyfrowych wspomagających tworzenie bazy wiedzy projektu oraz poznanie zasad wymiany informacji w oparciu o ten model.
Treści kształcenia:
Projekt /95 godz./ W ramach projektu interdyscyplinarnego BIM źródłem przekazywanych treści kształcenia są nauczyciele akademiccy, literatura a także uczestnicy zespołów międzybranżowych (poprzez udostępnianie studentom architektury wiedzy podstawowej w dyscyplinach branżowych). Dwa główne obszary treści kształcenia obejmują: zaawansowaną wiedzę i techniki twórcze w obszarze architektury i urbanistyki oraz wiedzę i metodykę interdyscyplinarną. Odrębną, istotną dla przedmiotu, częścią treści programowych jest wykorzystanie oprogramowania BIM do działań twórczych , koordynacji i wymiany informacji.
Metody oceny:
Wypowiedź ustna i prezentacja graficzna wyników projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: M Baldwin The BIM-Manager: A Practical Guide for BIM Project Management A. Jaramillo B.I.M. With REVIT 2020: Architecture & Engineering Eswaran Subrahmanian, Yoram Reich, Sruthi Krishnan We Are Not Users: Dialogues, Diversity, and Design P.Zumthor Myślenie architekturą Kraków 2010 Oosterhuis K. - Hyperbodies: toward an e-motive Terzidis K. ‐ Algorithmic Architecture Literatura uzupełniając: K.Kucza-Kuczyński Zawód-architekt Warszawa 2004 J.K. Lenartowicz Słownik psychologii architektury dla studiującej architekturę, PK, Kraków 1997 Ch.Norberg-Schulz Znaczenie w architekturze Zachodu Warszawa 1999 Alexander C. ‐ Notes on the synthesis of form Aranda B., Lasch C. ‐ Tooling Cohen J. – The New Architect: Keeper of Knowledge and Rules Oosterhuis K., Xia X. - iA#1 Interactive Architecture Venturi R. ‐ Complexity and contradiction in architecture Alexander C., Ishikawa S., Silverstein M. - A pattern language Kieran S., Timberlake J. -­‐ Refabricating architecture Lynn G. ‐ Animate form Schmitt G.‐ Information architecture basis and Future of CAAD
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się