- Nazwa przedmiotu:
- Projekt interdyscyplinarny BIM
- Koordynator przedmiotu:
- prof.dr hab. inż. arch. Jan Słyk
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Architektura
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowy
- Kod przedmiotu:
- J-09PA
- Semestr nominalny:
- 9 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 10
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 135
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt90h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- zaliczone wszystkie projekty do sem. 8
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Wprowadzenie w metodykę profesjonalnej współpracy międzybranżowej. Rozszerzenie wiedzy o zakresie wielodyscyplinarnego projektu oraz o specyfice poszczególnych tworzących go opracowań. Poznanie zasad pracy i terminologii interdyscyplinarnej podczas realizacji konkretnego zadania koncepcyjnego. Aplikacja narzędzi cyfrowych wspomagających tworzenie bazy wiedzy projektu oraz poznanie zasad wymiany informacji w oparciu o ten model.
- Treści kształcenia:
- Projekt /95 godz./
W ramach projektu interdyscyplinarnego BIM źródłem przekazywanych treści kształcenia są nauczyciele akademiccy, literatura a także uczestnicy zespołów międzybranżowych (poprzez udostępnianie studentom architektury wiedzy podstawowej w dyscyplinach branżowych). Dwa główne obszary treści kształcenia obejmują: zaawansowaną wiedzę i techniki twórcze w obszarze architektury i urbanistyki oraz wiedzę i metodykę interdyscyplinarną. Odrębną, istotną dla przedmiotu, częścią treści programowych jest wykorzystanie oprogramowania BIM do działań twórczych , koordynacji i wymiany informacji.
- Metody oceny:
- Wypowiedź ustna i prezentacja graficzna wyników projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
M Baldwin The BIM-Manager: A Practical Guide for BIM Project Management
A. Jaramillo B.I.M. With REVIT 2020: Architecture & Engineering
Eswaran Subrahmanian, Yoram Reich, Sruthi Krishnan We Are Not Users: Dialogues, Diversity, and Design
P.Zumthor Myślenie architekturą Kraków 2010
Oosterhuis K. - Hyperbodies: toward an e-motive
Terzidis K. ‐ Algorithmic Architecture
Literatura uzupełniając:
K.Kucza-Kuczyński Zawód-architekt Warszawa 2004
J.K. Lenartowicz Słownik psychologii architektury dla studiującej architekturę, PK, Kraków 1997 Ch.Norberg-Schulz Znaczenie w architekturze Zachodu Warszawa 1999
Alexander C. ‐ Notes on the synthesis of form
Aranda B., Lasch C. ‐ Tooling
Cohen J. – The New Architect: Keeper of Knowledge and Rules
Oosterhuis K., Xia X. - iA#1 Interactive Architecture
Venturi R. ‐ Complexity and contradiction in architecture
Alexander C., Ishikawa S., Silverstein M. - A pattern language
Kieran S., Timberlake J. -‐ Refabricating architecture
Lynn G. ‐ Animate form
Schmitt G.‐ Information architecture basis and Future of CAAD
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się