Nazwa przedmiotu:
Projektowanie dka społeczności lokalnej
Koordynator przedmiotu:
dr inż. arch. Jerzy Grochulski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Architektura
Grupa przedmiotów:
obowiązkowy
Kod przedmiotu:
J-06PA
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
8
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
95
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt90h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
poprzedzające przedmioty projektowe
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie planowania przestrzennego, w szczególności poznanie problematyki Zapoznanie studentów z podstawowym zakresem wiedzy z obszaru projektowania podstawowych obiektów usługowych w zespołach zabudowy mieszkaniowej z preferencją dla obiektów oświaty – szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz nauczenie ich wykonywania takich projektów na przykładzie konkretnego zadania projektowego.
Treści kształcenia:
Nauczanie prowadzone jest poprzez indywidualne ćwiczenia projektowe (korekty) uzupełnione wykładem prowadzonym dla całego roku oraz zajęciami seminaryjnymi o tematyce i profilu zgodnym z tematem zajęć projektowych. Indywidualny charakter korekt udzielanych poszczególnym studentom może (w zależności od prowadzących) na początku semestru mieć formę zajęć dla niewielkich (kilkunastoosobowych) grup słuchaczy. Formą prowadzenia ćwiczeń na początku semestru mogą też być wykłady tematyczne inicjujące dyskusję grupy słuchaczy, w których ich pytania i komentarze prowadzących mają na celu pogłębienie omawianych zagadnień, z traktowaniem tego jako bazy dla konkretnych rozwiązań projektowych, przedstawianych już jako indywidualna praca każdego ze studentów. W trakcie semestru odbywają się zwykle 2 przeglądy zaawansowania, których celem jest zidentyfikowanie postępu prac nad konkretnym zagadnieniem projektowym i poprzez publiczne ich omówienie, nadanie im charakteru kierunkowych podpowiedzi służących pogłębieniu opracowywanych indywidualnie projektów.
Metody oceny:
wykonany, omówiony i oceniony projekt
Egzamin:
nie
Literatura:
• Literatura podstawowa: • Włodarczyk J. - ARCHITEKTURA SZKOŁY, Arkady, Warszawa 1992 • Skibniewska H. - TENDENCJE ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY, w Architektura –Murator nr 5/6, Warszawa 1986 • Ford A. - DESIGNING THE SUSTAINABLE SCHOOL, The Images Publishing Group Pty Ltd, Murgrave 2007 • Rózni autorzy - EDUCATIONAL SPACES A PICTORAL REVIEW OF SIGNIFICANT SPACES, The Images Publishing Group Pty Ltd, MELBOURNE 1998 • Brubarker C.W. i inni - PLANING AND DESIGNING SCHOOLS. The McGraw-Hill Companies, New York ... 1998 • Kramer S. - SCHOOLS EDUCATIONAL SPACES, Braun Publishing AG, Berlin 2010 • Galindo M. - KINDERGARTENA EDUCATIONAL SPACES, Braun Publishing AG, Berlin 2011 • Evers A. i inni - ARCHITECTURAL THEORY FROM THE RENAISSANCE TO THE PRESENT, Taschen, Köln 2006 • M. Bieńkuńska J. Grochulski K. Jaranowska M. Nowak-Janicka - STRUKTURA I PROGRAM FUNKCJONALNY SZKOLNYCH ZESPOŁÓW SPORTOWYCH JAKO SKŁADOWEJ SYSTEMU PODSTAWOWYCH ZESPOŁOW ZABUDOWY MIESZKANIOWEJ, Biblioteka WA PW, Warszawa 2010 • Praca zbiorowa pod red. H. Zygnera - PROGRAMOWANIE PROJEKTOWANIE I MODERNIZACJA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PRZEDSZKOLI, Centralny Ośrodek Badawczo-Projektowy Budownictwa Ogólnego, Warszawa 1991 • Biegus A., Pogorzelski A., Runkiewicz L., Sieczkowski J., Tomana A.: VADEMECUM PROJEKTANTA. TOM 1 - PODSTAWY PROJEKTOWANIA KONSTRUKCJI BUDOWLANYCH. POLCEN, 2016. • Drobiec Ł., Jasiński R., Piekarczyk A.: KONSTRUKCJE MUROWE WEDŁUG EUROKODU 6 I NORM ZWIĄZANYCH TOM 1, 2, 3. PWN, 2014-2017. • Garwacka -Piórkowska S. Cios I.: PROJEKTOWANIE TYPOWYCH FUNDAMENTÓW BEZPOŚREDNICH I KONSTRUKCJI OPOROWYCH Z UWZGLĘDNIENIEM EUROKODÓW WRAZ Z PRZYKŁADAMI. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2014. • Łubiński M., Filipowicz A., Żółtowski W.: KONSTRUKCJE METALOWE. Arkady, 2007. • Mielczarek Z.: NOWOCZESNE KONSTRUKCJE W BUDOWNICTWIE OGÓLNYM. Arkady, 2014. • Praca zbiorowa pod redakcją L. Lichołai: BUDOWNICTWO OGÓLNE. TOM 3 – ELEMENTY BUDYNKÓW POSTAWY PROJEKTOWANIA. Arkady, 2011/2015. • Praca zbiorowa pod redakcją W. Buczkowskiego: BUDOWNICTWO OGÓLNE. TOM 4 –KONSTRUKCJE BUDYNKÓW. Arkady, 2010/2014. • Literatura uzupełniająca: • Ustawa z dn. 07.07.1994 r. Prawo Budowlane • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 12. 04.2002 r. W sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Warszawa 2002 • Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002r. (Dz.u.2001.15poz. 142) • Załącznik nr 1 Ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej • Załącznik nr 4 Ramowy plan nauczania dla gimnazjum • Załącznik nr 9 Ramowy plan nauczania dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego, w tym dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego specjalnego dla uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem, z zaburzeniami zachowania • Załącznik nr 10 Ramowy plan nauczania dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi • Załącznik nr 11 Ramowy plan nauczania dla trzyletniego liceum profilowanego, w tym trzyletniego liceum profilowanego specjalnego dla uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie, zagrożonych uzależnieniem, z zaburzeniami zachowania • Załącznik nr 15 Ramowy plan nauczania dla liceum ogólnokształcącego dla młodzieży • Załącznik nr 16 Ramowy plan nauczania dla liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi dla młodzieży • - różnorodne zagadnienia szczegółowe (przestrzenne i kulturowe) wynikające ze specyfiki lokalizacji projektowanego obiektu (w wypadku projektu szkoły - • - aktualne normy dotyczące projektowania konstrukcji: • PN-EN 1990 – Podstawy projektowania konstrukcji • PN-EN 1991 – Oddziaływania na konstrukcje • PN-EN 1992 – Projektowanie konstrukcji z betonu • PN-EN 1993 – Projektowanie konstrukcji stalowych • PN-EN 1994 – Projektowanie zespolonych konstrukcji stalowo-betonowych • PN-EN 1995 – Projektowanie konstrukcji drewnianych • PN-EN 1996 – Projektowanie konstrukcji murowych
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się