Nazwa przedmiotu:
Język obcy
Koordynator przedmiotu:
Lektorzy zatrudnieni w SJO
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Fotonika
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
JO2
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godzin zajęcia + 60 godzin pracy własnej studenta (w tym przygotowanie do zajęć, przygotowanie do testu modułowego).
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
60 godzin zajęcia = 4 punkty ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
60 godzin zajęcia = 4 punkty ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Poziom B1. Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są jej znane lub ją interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. Student kwalifikuje się do grupy na podstawie testu diagnostycznego.
Limit liczby studentów:
12-24
Cel przedmiotu:
Rozwój znajomości języka na poziomie B2 (pierwszy moduł z czterech) zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z uwzględnieniem podstawowego języka specjalistycznego.
Treści kształcenia:
Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak style życia, praca, opisywanie miejsc, dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, edukacja. Elementy języka ogólnotechnicznego.Materiał gramatyczny: teraźniejsze i przeszłe zwyczaje, struktury służące do porównań, czas Past Simple v. Present Perfect, czasyPresent Perfect SimpleiContinuous (z wyrażeniami forisince), przedimki, zaimki nieokreślone, przymiotniki i przysłówki, przysłówki stopnia, formy -ingoraz bezokoliczniki.Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu motywacyjnego i rozprawki.
Metody oceny:
wymagania do zaliczenia: obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) zaliczenie wszystkich prac kontrolnych wykonanie wszystkich prac domowych aktywne uczestnictwo w zajęciach uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%)
Egzamin:
nie
Literatura:
irst Expert Coursebook(wyd. Pearson), Units 1-3.Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
Witryna www przedmiotu:
www.sjo.pw.edu.pl
Uwagi:
przedmiot wybierany przez studenta w zależności od poziomu zaawansowania Uwaga: student zdaje ogólnouczelniany obowiązkowy egzamin B2 z wybranego języka. Zapisy na egzamin przez stronę www.sjo.pw.edu.pl Egzamin nie jest przypisany do żadnego z modułów nauczania

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt JO2_W01
Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające na podejmowanie działań komunikacyjnych. Zna podstawowe słownictwo z zakresu studiowanej dziedziny oraz takie, które pozwoli mu poruszać się w środowisku uczelnianym i zawodowym. Zna struktury, pozwalające mu na łączenie wypowiedzi w klarowną i spójną całość.
Weryfikacja: praca na lekcji prace domowe krótkie prace kontrolne test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt JO2_U01
Pisanie: Student potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy, związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Potrafi sporządzić notatkę z tekstu lub wykładu ze swojej dziedziny.Czytanie: Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże, dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący reprezentują określone stanowiska i poglądy. Potrafi czytać teksty popularnonaukowe, dotyczące swojej dziedziny.Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Potrafi dokonać prostej prezentacji, dotyczącej studiowanej dziedziny. Słuchanie: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących oraz dotyczących dziedziny, którą się interesuje.
Weryfikacja: praca na lekcji prace domowe krótkie prace kontrolne test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt
Student potrafi włączać się do rozmów, prowadzonych na znane mu tematy, potrafi wnosić własny wkład do dyskusji. Potrafi wyrażać się stosownie do sytuacji. Potrafi stosować formalny lub nieformalny rejestr wypowiedzi – odpowiednio do sytuacji i rozmówcy.
Weryfikacja: obserwacja/praca na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: