Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Kisilowski Marek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 12h ćwiczeń +15h przygotowanie do ćwiczeń + 3h konsultacje ćwiczeń + 20h przygotowanie do testu teoretycznego i prezentacji zaliczeniowej = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS: 12h ćwiczeń + 3h konsultacje ćwiczeń = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 12h ćwiczeń +15h przygotowanie do ćwiczeń + 3h konsultacje ćwiczeń + 20h przygotowanie do testu teoretycznego i prezentacji zaliczeniowej = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia12h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu zarządzania i organizacji przedsiębiorstw.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania ryzykiem i ciągłością działania w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie. Definicja i klasyfikacje ryzyka; triada problemowa „Ryzyko – Bezpieczeństwo – Ciągłość działania”. Międzynarodowe normy i standardy zarządzania ryzykiem. 2. Ćwiczenia: 2.1. Zdefiniowanie międzynarodowej organizacji biznesowej. 2.2. Analiza głównego procesu biznesowego. 2.3. Analiza interesariuszy. 2.4. Identyfikacja rodzajów ryzyka. Analiza BIA. 2.5. Identyfikacja zagrożeń. Szacowanie ryzyka. 2.6. Plan ciągłości działania.
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych ćwiczeń, rezultaty ćwiczeń są omawiane ze studentami Oceniane jest: • wartość merytoryczna ćwiczeń; • terminowość wykonania ćwiczeń; 2. Ocena sumatywna: ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń na ocenę >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania. Kraków-Warszawa: edu-Libri. 2. Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działa-nia. Warszawa: Difin. Uzupełniająca: 1. Kosieradzka, A., Zawiła-Niedźwiecki, J., red., 2016. Zaawansowa-na metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Kraków-Legionowo: edu-Libri. 2. Kaszubski, R., Romańczuk, D., 2012. Księga dobrych praktyk w zakresie zarządzania ciągłością działania. Warszawa: Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich: Cen-trum Prawa Bankowego i Informacji. 3. Norma ISO 22301:2012, System Zarządzania ciągłością działania 4. Szczepańska, K., Bugdol, M., red., 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Ćwiczenia są przygotowywane przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie semestru podczas zajęć. Ciąg ćwiczeń układa się w mini-projekt. Ćwiczenia są przekazywane prowadzącym zajęcia w wersji elektronicznej i/lub papierowej.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
zjawiska procesowe oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01, Z2_U13,
wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U15
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
krytyczna ocena odbieranych treści
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: